"این هفته های فرهنگی باید ادامه یابد تا شخصیت امام بیشتر شناسانده شده امیدوارم این هفته فرهنگی در سال های آینده هم ادامه یابد. هر سال که جلوتر می رویم دریچه هایی از نور و تفکر امام به روی ما گشوده می شود و امیدوارم در سنوات آینده برنامه های پر محتوا تر و هدف مند تر اینجا انجام شود."

 

بهنام نظری – معاون سیاسی استاندار مرکزی – در گفتگو با خبرنگار جماران گفت: امسال دومین سالی است که توفیق داریم در دولت سیزدهم هفته فرهنگی شهرستان خمین با محوریت بر استان آفتاب برگزار می شود.  خورشید انقلاب در شهر خمین متولد شده است مولودش از شهرستان خمین بوده و  18 سال از عمر پربرکتشان را در این شهر زندگی کرده است. انقلابی هم که امام آن را رهبری کرد، مصدر انقلابی شد که آزاد اندیشان و مستضعفان جهان از آن به نیکی یاد می کنند و بارقه های انقلاب هنوز هم در حال درخشیدن است.

او افزود: یکی از موضوعات مغفول از نظر کارگزاران کشور توجه به جنبه های مختلف انقلاب و صفات بارزی بود که حضرت امام داشت و خیلی به آنها پرداخته نشده است. در این هفته های فرهنگی تلاش شده است که با ظرفیت های استان و پای کار آوردن مجموعه های مختلف نسل جوان را با امام آشنا کنیم. چرا که این نسل کمتر توانسته از این آثار، سخنان وموضع گیری های شناخته داشته باشد. حضور نسل جوان در این هفته فرهنگی در بیت تاریخی امام و برگزاری نشست ها و دوره های مختلف می تواند این کار را انجام دهد.

معاون سیاسی استان دار گفت: در روز گذشته که به بیت امام آمدم شاهد حضور نوجوانان و دانش آموزان زیادی بودم و آنها در قالب برنامه های متعدد در وجوه مختلف امام آشنا می شدند. البته در این هفته اینجا اقدامات دیگری هم در حال انجام بود یکی از آنها خدمات بهداشت و درمانی هلال احمر و گروه های جهادی دیگر بود که در راستای رسیدگی به محرومان است. به هر حال سعی شده است در این هفته فرهنگی علاوه بر این که پیام و کلام و مشی امام را در قالبهای مختلف به زبان ساده به مردم ارائه شود کارهایی دیگر برای مردم محروم هم می شود.

او اضافه کرد: تعبیر من این است که امام اقیانوسی است که ما قطرات و شمه هایی از آن را می شناسانیم. امام بود که با انقلابش دنیا را تکان داد و می بینیم که استکبار از نام و کلام امام و پیروان امام  در هراس است و اگر می بینیم در سالگرد شهید سلیمانی دست به جنایت می زند یکی از دلایش این بود که ایشان سرباز امام و رهبری بود .

نظری در پایان گفت: این هفته های فرهنگی باید ادامه یابد تا شخصیت امام بیشتر شناسانده شده امیدوارم این هفته فرهنگی در سال های آینده هم ادامه یابد. هر سال که جلوتر می رویم دریچه هایی از نور و تفکر امام به روی ما گشوده می شود و امیدوارم در سنوات آینده برنامه های پر محتوا تر و هدف مند تر اینجا انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.