دشمن از تمام ظرفیت هایش استفاده کرده است که اندیشه امام را خاموش کند و از نگاه ها محو کند چرا که هر جا یاد و اندیشه و تفکر امام است باشد در مقابل نابرابری ها و قانون شکنی ها ایستاده ایم و این به واسطه تلاش و تفکر امام است.

در پنجمین روز هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در خمین، مراسم آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب و مراسم یادبود شهدای هلال احمر در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حمید کمانکش – فرماندار خمین – در این مراسم ضمن خوشآمد گویی به حاضران و تسلیت عملیات تروریستی کرمان گفت: این دومین سال است که هفته فرهنگی خمین برگزار می شود و بخش های مختلف زحمات زیادی در این مراسم می کشند .

او از دبیر کل هلال احمر خواست که سالن چند منظوره ساختمان هلال احمر استان را هر چه زودتر به بهره برداری برساند و گفت: در این استان امکانات و تجهیزات خودرویی شان ضعیف است و عنایت حضرت عالی را می طلبد. هم اکنون خانه های هلال در همه روستاها هستند اما لازم است این خانه ها از نظر امکانات و تقویت تجهیز شوند.

 شهرجردی : داوطلبان هلال احمر همان بسیجی های جنگ هستند 

در ادامه مراسم علیرضا شهرجردی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ضمن تسلیت عملیات تروریستی کرمان گفت: گروه هلال احمر ما در روز حادثه در 200 متری محل انفجار دوم بود و خیلی زود به محل حادثه برای امداد رفتند.

او در سخنان خود همچنین با اعلام افتتاح خانه هلال در بیت حضرت امام گفت:  از اولین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب که در سال گذشته برگزار شد تا امروز که درخدمت شما هستیم جمعیت هلال احمر در استان مرکزی طی سال گذشته سرمایه گذاری خوبی در استان کرده است و 40 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است و همین باعث شد که پروژه متوقف شده به بهره برداری برسد.

او ضمن تشریح برخی دستاوردهای دیگر هلال احمر استان در پایان سخنان خود گفت: داوطلبان ما همان بسیجی های سابق هستند و ما همه آماده جانفشانی برای کشور و نظام هستیم و این مظلومیت را می گوییم که صلیب سرخ و هلال احمر در غزه هم مظلوم بود و و هلال احمر استان اولین گروهی بود که برای رفتن به غزه و امدادرسانی به مجروحان غزه اعلام آمادگی کرده بود. حتی الان هم برای این کار آمادگی داریم.

 

انقلاب با حمایت مردم و رهبری معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری از یادها نخواهد رفت

به گزارش جماران، بهنام نظری معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز در بخشی از این مراسم گفت: بارقه های انقلاب جهانی که توسط رهبری از این شهرستان به جهان صادر شده ، امروز در جای جای ایران اسلامی و در دل مردم مظلوم جهان، امید و اطمینان را ایجاد کرده است.

او درباره داوطلبان هلال احمر افزود: خوشحالم که امروز در جمع صمیمی با صفا و خوب عزیزانی قرار دارم که در مسیر خدمت رسانی شان داوطلبانه بی طرفانه و بی غرضانه و جهان شمول و مستقل از هر تفکر و فکری جان شان را در معرض خطر قرار می دهند و در حوادث و سوانح با این لباس های امید آفرین در جای جای ایران اسلامی و هر جای دیگری که نیاز باشد حضور می یابند و شاهد مثالش هم دو شهید عزیزی است که در حادثه اخیر در کرمان تقدیم شد.

نظری با اشاره به جنایت تروریستی کرمان گفت: تاثر عمیق مان بابت حرکت ددمنشانه در کرمان را اعلام می کنیم که باعث شهادت جمع کثیری از هم وطنانمان شد و برای شهیدان این جنایت از خداوند علو درجات می خواهیم. به هر حال  نفس انقلابی که امام خمینی رهبر کبیر آن بود، از اولین روزهای پیروزی انقلاب و بلکه قبل از آن از سال 42 نشان می داد که پیام این انقلاب حرف جدیدی است و به کام مستکبران و مستبدان و طاغوت ها در جهان خوش نخواهد آمد لذا می بینیم که از ابتدای پیروزی انقلاب هر چه از توطئه و قتل و تهدید بود علیه ما انجام دادند. از تجزیه طلبی ها تا حادثه طبس و جنگ و ترور های کور منافقان و ترور دانشمندان هر کدام کافی بود که انقلاب به بیراهه برود، اما انقلابی که بر متن حمایت مردم و بر پایه معنویت و رهبری امام خمینی بنا شده با این بادها از بین نمی‌رود. لذا هر چه توطئه شده و تحریم های ظالمانه که هر کدام کشوری را از پا در می آورد این کشور با راهبری معمار کبیر انقلاب و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب، در جایگاهی است که به فرموده رهبر انقلاب به قله نزدیک می شویم.

او با اشاره به انتخابات گفت: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر سلامت رقابت و امنیت و مشارکت در انتخابات، مردم عزیز ایران در 11 اسفند برگ زرین دیگری برای افتخارات این انقلاب ثبت می کنند و با مشارکت موثر و مجموعه هلال احمر باید حتما راهبرد مقام معظم رهبری را در کشور پیاده کرد. در این زمینه حتما عزیزان عنایت داشته باشند دشمن می خواهد مسیر انتخابات را به بیراهه ببرد بمباران خبری برای تیشه زدن به ریشه نظام بود که با حضور و مشارکت مردم توطته هایشان خنثی شد

او در پایان با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند «بر آستان آفتاب» و نیز «راهیان نور» در هر سال گفت: با برنامه های فرهنگی در نقاط مختلف کشور می توانیم به بهترین شکل ممکن انقلاب را به نسل جوان و مردم جهان بشناساینم و در این صورت در صدور انقلابمان نقش بسزایی ایفا کرده ایم.

سلیمانی: دشمن از تمام ظرفیت هایش استفاده کرده است که اندیشه امام را خاموش کند

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور نیز در هفته فرهنگی بر آستان آفتاب با اشاره به روز جهانی داوطلبان صلیب سرخ گفت: شعار بین المللی امسال این روز «امید و فراتر از آن» بود که ما در ایران ایمان را هم به آن اضافه کردیم.

او افزود: این مراسم به مناسبت تولد حضرت امام است هدف از برگزاری هفته فرهنگی بر آستان آفتاب و این مناسبت ها ترویج آن فرهنگ است، اگر فرهنگی مطرح و به درستی نقطه گذاری می شود به دلیل این است که اندیشه و تفکر امام تحقق یابد.  نسل به نسل بیان شود و به فراموشی سپرده نشود. دشمن از تمام ظرفیت هایش استفاده کرده است که اندیشه امام را خاموش کند و از نگاه ها محو کند چرا که هر جا یاد و اندیشه و تفکر امام است باشد در مقابل نابرابری ها و قانون شکنی ها ایستاده ایم و این به واسطه تلاش و تفکر امام است.

سلیمانی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: من فردای روزی که این اتفاق افتاد در کرمان حضور یافتیم و در منزل این دو شهید بزرگوار هم حاضر شدم داوطلبان و امدادگران هلال احمر جایگاه ارزنده ای در کشور دارند. در این کشور عده ای با جان خودشان را با خدای خود معامله می کنند در دوران دفاع مقدس شهدا و شهید این کار را کردند. امروز هم در تداوم همان راه شاهد شهادت این دو شهید هستیم.

او تاکید کرد: این راه ادامه دارد و در دوران دفاع مقدس هم همین طور بوده است. از کل شهدای جنگ تحمیلی که بیش از 230 هزار نفر هستند، 159 هزار نفر از این شهدا بین 14 تا 25 سالگی بوده اند و جوان ها بودند که جنگ کردند و در مقابل دنیا ایستادند و همین راه علی رغم توطئه ها و مکر ها ادامه دارد. شهدای امنیت را یا همین شهدای امدادگر را ببینید! اینها نشان می دهند این مسیر ادامه دارد و امروز باید در راستای تداوم اهداف انقلاب و نظام مقدس باید وظیفه خود را انجام دهیم. امروز نیاز به تکریم و انسان دوستی است؛ در جریان جنگ غزه اولین مجموعه ای که اعلام آمادگی کرد، جمعیت هلال احمر بود. 450 میلیارد تومان کمک مردمی به شکل های مختلف منتقل شد.

در پایان با حضور مقامات حاضر در جلسه، از برگزیدگان داوطلبان هلال احمر در استان مرکزی با اهدای لوح یادبود تجلیل به عمل آمد.

 

گزارش تصویری آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر در خمین را در اینجا ببینید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.