به گزارش ایرنا، محمدباقر کشفی چهارشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت روز خبرنگار در هرمزگان که با حضور نمایندگان تشکل های رسانه ای استان برگزار شد، افزود: وجود دیدگاه‌ و سلیقه های مختلف در میان افراد امری طبیعی است ، اما نباید این موضوع موجب تفرقه و اختلاف شود.
وی افزود: اصحاب و فعالان رسانه در درجه‌ اول باید میان یکدیگر وحدت داشته باشند و روز خبرنگار نیز باید تجلی بخش وفاق و انسجام و دوستی میان فعالان رسانه ای باشد.
کشفی با اشاره به جایگاه ویژه رسانه ها در نزد مردم، گفت: جامعه فرهیخته‌ رسانه ای اگر به شکلی صحیح رسالت خود را انجام دهد، آگاهی مردم در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ارتقاء خواهد یافت.
مشاور عالی استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند امید و نشاط است و باید تلاش های اصحاب رسانه در جهت تزریق امیدواری، پویایی، وحدت و نشاط در جامعه باشد.
در این نشست مقرر شد انجمن های صنفی روزنامه نگاران و کارفرمایان مطبوعات و خانه مطبوعات هرمزگان به صورت مشترک و با محوریت و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمک های استانداری برنامه ریزی لازم را برای برگزاری باشکوه برنامه های روز خبرنگار در هرمزگان انجام دهند.
در تقویم رسمی کشورمان 17 مردادماه به نام روز خبرنگار نام گذاری شده است.
شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف بود که در سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف کشته شد و شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد، 17 مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.