به گزارش ایرنا، شهید مهراب رشیدی گلروئیه یکم اردیبهشت ماه سال 39 در روستای گلروئیه، روستایی از توابع دهستان طارم شهرستان حاجی آباد در 200 کیلومتری شمال بندرعباس به دنیا آمد، امرار و معاش خانواده این شهید از راه کشارزی و دامداری تامین می شد.
وی تحصیلات ابتدایی خود را در روستای هم جوار به پایان رساند و به همراه 2 برادرش برای ادامه تحصیل به شهرستان حاجی آباد رفت و دوران راهنمایی را نیز در این شهرستان سپری کرد.
شهید رشیدی با وجود مشکلات مالی خانواده راهی بندرعباس شد و در دبیرستان ' ابن سینا' تحصیل خود را ادامه داد.
وی در جریان انقلاب جزو دانش آموزان فعال دبیرستان بود که در صف جلوی راهپیمایی های مردمی حضور داشت.
این شهید دوران دوران دفاع مقدس علاوه بر فعالیت های انقلابی تابستان ها کار می کرد تا بتواند مقداری از هزینه تحصیلش را تامین کند.
شهید رشیدی گلروئیه دوران دبیرستان را که به پایان رساند در کنکور سراسری شرکت کرد و در «مرکز تربیت معلم شهید صدوقی» یزد پذیرفته شد و در رشته زبان انگلیسی موفق به اخذ مدرک کاردانی شد و شغل معلمی را آغاز کرد.
وی که از دانشجویان تربیت معلم بود و در «هیات هفت نفره واگذاری زمین بندرعباس» و«بسیج» مشغول خدمت می کرد، و در نوروز سال 61 در سن 21 سالکی راهی جبهه شد.
شهید مهراب رشیدی گلروئیه دهم اردیبهشت همان سال در مرحله اول عملیات «بیت المقدس» در کرخه نور خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
وی هفتم نوروز سال 61 در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: رفتنم به جبهه نه از روی اکراه بوده و نه از ری تزویر؛ تنها و تنها به خاطر سعادت اخروی بوده و پیوستن به معبود که امیدوارم شهادتم مورد قبول واقع شود.
این شهید در ادامه وصیت نامه اش ابراز داشته است: فقط برای ثبات رژیم جمهوری اسلامی در جهان، ثبات ولایت فقیه و نابودی ابرقدرت ها ندای هل من ناصر ینصرنی امام امت را لبیک کفته و عاشقانه روانه شهر شهادت گشته ام و تا آخرین نفس و آخرین قطره خون مبارزه خواهم کرد.
شهید مهراب رشیدی گلروئیه در بخش دیگری از این وصیت نامه اظهار داشته است: از تمام عزیزانی که این وصیت نامه را می خوانند تقاضامندم که بیدار باشند و بازیچه دسیسه های دشمنان خدا و بشریت قرار نگیرند و از روحانیت این مظهر اسقامت، آزادی و عدالت و حامی مستضعفان حمایت کنند و همیشه گوش به رهنمودهای آنان بدهند که به گمراهی گرفتار نیایند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.