دکتر سید حسین داودی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل خانه بهداشت، مرکز جامع روستایی و خانه پزشک است که با مشارکت خیران و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم تهران اجرا می شود.
وی اعتبار ساخت این طرح ها را 70 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها بیش از 12 هزار نفر از جمعیت شهرستان بشاگرد از خدمات استاندارد بهداشتی و درمانی بهره مند خواهند شد.
داودی با اشاره به تلاش های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت ارایه خدمات بهتر و بیشتر به مناطق محروم و کمتر برخوردار از جمله بشاگرد، گفت: ارایه خدمات در شهرستان بشاگرد با توجه پراکندگی جمعیت در این منطقه، با مشکلاتی مواجه است.
وی بیان داشت: با این حال اقدامات قابل توجهی جهت ساخت و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در این منطقه انجام شده و مجوزهایی نیز در همین راستا گرفته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: به زودی دو مرکز سلامت در دو منطقه بشاگرد به منظور پوشش بهداشتی 49 روستا راه اندازی خواهد شد.
شهرستان بشاگرد در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و در حال حاضر 13 پزشک عمومی در تمام مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان این شهرستان به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمت به مردم هستند.
بیمارستان 32 تختخوابی بشاگرد دارای بخش های زایشگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، اورژانس و داروخانه شبانه روزی است.
بیش از 15 خانه بهداشت نیز در شهرستان بشاگرد به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی فعال است.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.