به گزارش ایرنا، استفان شولتس روز یکشنبه در سفر به هرمزگان و دیدار با استاندار این استان اظهار داشت: ایران حق دارد تا زمانی که به برجام پای بند است از مزایای آن بهره مند شود.
وی ادامه داد: به دلیل نبود امنیتی که اکنون برای فعالیت مجموعه بنگاه های اقتصادی 2 طرف ایجاد شده متاسف هستیم.
سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: راهبرد اتریش در برابر اقدام های ناعادلانه ای که انجام شده تعیین شبکه ای از همکاری ها در حوزه های مشخص با جمهوری اسلامی ایران است.
شولتس ابراز داشت: در وهله اول بر روی ایجاد ظرفیت ها و آموزش متمرکز خواهیم شد که شامل مقدمه سازی و آشنایی شرکت هایی برای عملیاتی کردن ظرفیت ها به محض حذف این تهدیدهای بی دلیل توسط آمریکا است.
وی خاطر نشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اولین سفر خود در دوره دوم ریاست جمهوری خود 13 تیر جاری به اتریش سفر می کند و از این منظر سفرم به هرمزگان که دروازه خلیج فارس محسوب می شود بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: در این سفر با فعالیت های شرکت های اتریشی در هرمزگان آشنا شدم و در نشستی با اتاق بازرگانی این استان برای آینده برنامه ریزی شد.

** تعیین 2 محور همکاری بین ایران و اتریش
سفیر اتریش در ایران اظهار داشت: 2 محور همکاری شامل مدیریت و امنیت آب و دیگری کشاورزی ارگانیک در آن نشست مشخص شد.
سفیر اتریش اشاره کرد: تقویت بخش خصوصی بسیار حایز اهمیت است ولی برخی حوزه ها مانند آب را نباید به آن بخش واگذار کرد و در عین حال باید از فناوری تولید آن بخش برای مدیریت و امنیت آب بهره گرفت.
وی بیان داشت: 40 دریاچه اتریش کیفیت آب شرب دارند که این با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و وضع و اجرای قوانین محکم بدست آمده است.
به گفته وی، فعالان بخش کشاورزی ارگانیک قادر به رقابت با کشاورزان صنعتی نیستند که در این زمینه دولت باید از آن ها حمایت کمک کند.
شولتس خاطر نشان کرد: اتریش به این دلیل در زمینه کشاورزی ارگانیک موفق شده که مقرراتی جدا از مقررات کلی کشاورزی اتحادیه اروپا وضع کرده است.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: روابط ایران و اتریش دارای سابقه 700 ساله است و این کشور اروپایی هیچ گاه رابطه تنش زایی با ایران نداشته است.
فریدون همتی ادامه داد: امیدواریم در دوره کنونی که آمریکا به صورت یکجانبه از پیمان برجام خارج شده کشور اتریش با حفظ استقلال رای و ادامه روابط خود نشان دهد از اراده محکمی برخوردار است.
وی ابراز داشت: هرمزگان دارای ظرفیت های فراوانی برای پیشرفت است و از حضور و سرمایه گذاری شرکت های اتریشی در این استان حمایت می شود.
وی گفت: امید می رود این سفر سرآغازی برای ارتباط بیشتر بین هرمزگان و اتریش در راستای تعمیق همکاری های مشترک شود.
3219/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.