به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته مسایل و موضوعات روز دنیا و کشور را مورد اشاره قرار دادند و بیان داشتند: امروز برای مقابله هر چه بهتر با نقشه های شوم دشمنان باید یکدل و یکصدا و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.
گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش و همچنین هفته قوه قضاییه، بیان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، موضوع اوقات فراغت و تاکید بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان برای رفع مشکلات مردم از دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته بود.
**قشم
امام جمعه موقت قشم گفت:با توجه با اوضاع کنونی، نامه ای که به تازگی منتشر شده و پیشنهاد مذاکره با آمریکا را مطرح می کند، خفت بار است و ملت ایران این ذلت را نمی پذیرد و تسلیم نمی شود.
حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: گروه های سیاسی باید موضع صریح خود را در قبال این نامه بیان کنند و رویه خود را به صورت متمایز مشخص نمایند.
وی با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر ادامه داد: این کشور نه به انسانیت پایبند است و نه به حقوق انسان ها و این حرکت آنها نشان دهنده اوج ذلت رییس جمهور این کشور است.
حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در اجرای عدالت سربلند است و هر کجا ظلمی رخ دهد، برای اجرای عدالت حضور پیدا می کند.
وی ادامه داد: انتقاد منصفانه و بدون حب و بغض مورد قبول واقع می شود، اما تخریب و سیاه نمایی مذموم است و با قصد خارج کردن نهادهای مقتدر صورت می گیرد.
غلامی تصریح کرد: باید اوقات فراغت فرزندان را به آشنایی آنان با معارف اسلامی اختصاص داد، چراکه دشمنان بیکار نیستند و برای بیگانه کردن فرزندان انقلاب با آرمان های اسلام تلاش می کنند.
**بندرلنگه
امام جمعه شهرستان بندرلنگه با تاکید بر اهتمام هر چه بیشتر نسبت به حفظ و تقویت وحدت در جامعه گفت: ملت همواره باید بیدار و هوشیار باشد و توطئه‌ها را بشناسد.
حجت الاسلام سید محمد جواد رکنی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرلنگه بیان داشت: پیشنهاد مذاکره با امریکا که همواره با نقشه های شوم قصد ضربه زدن به ملت ایران اسلامی را داشته، قابل قبول نیست.
وی با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مردم و رفع مشکلات آنها، افزود: یکی از مشکلات این روزهای مردم بندرلنگه، لغو شدن پی در پی پروازهای این شهرستان است که باید مسوولان این موضوع را مورد توجه ویژه قرار دهند.
تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب، رعایت قوانین شهروندی و برنامه ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام رکنی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرلنگه مورد اشاره قرار داد.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با اشاره به درخواست گروهی برای مذاکره مستقیم با دولت امریکا گفت: آنها بدانند که ملت ایران زیر بار ذلت آمریکایی نمی‌ رود.
حجت‌الاسلام هادی میرزایی در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان بیان داشت: تا زمانی که ایران اسلامی به اصول و آرمان‌های انقلاب پایبند باشد، دشمن دست از توطئه بر نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی براساس خواست قدرت های سلطه گر حرکت می کرد، امروز اثری از اقتدار و عزت ایران اسلامی در جهان وجود نداشت.
7198/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.