به گزارش ایرنا، مدیرکل ستاد دیه استان هرمزگان در این جشن گلریزان اظهار داشت: درحال حاضر 15 زندانی غیرعمد در زندان این شهرستان وجود دارند که 13 مورد آن به دلیل مهریه است و 2 نفر مابقی به دلیل محکومیت مالی است.
احمد مرادی نژاد، میزان بدهی این 15 زندانی را 27 میلیارد ریال اعلام کرد و قول داد: با جمع آوری حداکثر 5 میلیارد ریال این تعداد زندانی آزاد خواهند شد.
وی بیان داشت: برابر آمار ستاد دیه کشور در 28 ساله از تشکیل این نهاد مردمی، نزدیک به 112 هزار نفر زندانی در سطح کشور آزاد شده اند.
مدیرکل ستاد دیه هرمزگان گفت: این نهاد مردمی که از سال 81 شروع بکار کرده، 2 هزار و 651 زندانی با بدهی یک میلیارد و 320 میلیون ریال زندان های استان آزاد شدند.
به گفته مرادی نژاد، سال گذشته 199 زندانی آزاد شدند و درحال حاضر نیز 145 زندانی با بدهی 157 میلیارد ریال در زندان هستند.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشن گلریزان در بندرعباس افزود: نزدیک به 5 هزار میلیارد ریال کمک های مردمی در استان هرمزگان جمع آوری شد.
مدیرکل ستاد دیه استان هرمزگان دستگیری از زندانیان جرائم غیرعمد از جمله بدهکاران را وظیفه انسانی همه قشرهای جامعه دانست و عنوان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تاسیس دیه است.
مرادی نژاد عنوان کرد: زندان محل نگه داری مجرمان است اما کسانی که به دلیل ناتوانی در پرداخت دین خود به خانواده و دیگران بدهکارمالی هستند، نباید در زندان ها باشند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما در ستاد دیه استان هرمزگان، هیچ زندانی غیرعمدی در هیچ زندانی نباشد.

** دستگیری از نیازمندان راهی برای ثروت اندوزی
امام جمعه حاجی آباد نیز اظهار داشت: یکی از راه های افزایش مال و ثروث برای انسان ها در دنیا را دستگیری از نیازمندان است.
حجت الاسلام روح الله مختاری افزود: براساس روایت های نقل شده صدقه و انفاق پلی برای عبور از آنش جهنم و سختی های روز محشر است.
وی گره گشایی در کسب و کار و زیاد شدن در ثروت برای انسان را دستگیری از نیازمندان در دنیا عنوان و ابراز کرد: انفاق در راه خدا برابر با 700 برابر دریافت ثروت و مال از سوی خداوند به انسان های انفاق کننده است.
مختاری یاد آور شد: تضمین زیاد شدن ثروت های مالی انسان ها دستگیری از محرومان و نیازمندان جامعه است.
امام جمعه حاجی آباد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان نیز به عنوان ماه دستگیری از نیازمندان است که باعث گشایش در کسب و کار ما انسان ها خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود مشکلات مالی و اشتغال را یکی از راه های گسترش فساد و آسیب های اجتماعی در کشور دانست.
مختاری خرید کالای ایرانی را کمک به افزایش ایجاد اشتغال جوانان در کشور دانست و افزود: کلید حل مشکلات اقتصادی توجه به تولید و اشتغال ایرانی است.

** آزادی زندانیان به تعامل همه مسوولان نیاز دارد
فرماندار حاجی آباد نیز در این مراسم آزادی زندانیان غیرعمد را نیازمند تعامل همه مسوولان دانست و ابراز کرد: همه باید با تلاش و حمایت های همه جانبه زمینه آزادی زندانیان غیرعمد را فراهم کنیم.
حمید جهانگیری در این رابطه در جشن گلریزان سال گذشته شهرستان حاجی آباد 440 میلیون ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد که باعث شد شش زندانی جرائم غیرعمد آزاد شوند.
وی در این رابطه برتلاش و همکاری خیران و مسوولان بر ایجاد اشتغال جوانان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
جهانگیری ابراز کرد: دولت اگر وعده ای در بحث اشتغال می دهد، بخش خصوصی نیز باید پای کار باشد، زیرا دولت به تنهایی نمی تواند در حوزه اشتغال همه را راضی نگه دارد.
فرماندار حاجی آباد در عین حال بر همکاری دولت با سرمایه گذاران حوزه اشتغال تاکید کرد.

** فقر ؛ افزایش پرونده های طلاق
رییس دادگستری حاجی آباد نیز بیان کرد: شرط انفاق مال در راه خدا را انتخاب بهترین مال، مقدم داشتن فقیران بر خود، انفاق به نیازمندان واقعی، حلال بودن مال و انفاق پنهانی بدون ریا و منت است.
مختار صادقی گفت: براساس روایت اگر محتاجی و نیازمندی در محل باشد که نتواند مایحتاج زندگی خود را فراهم کند، بر انسان واجب است که از این نیازمند حمایت کند.
وی یکی از دلیل های مراجعه زنان به طلاق در کشور را وجود فقر و مشکلات مالی سرپرست خانواده ذکر کرد و یاد آور شد: برای جلوگیری از افزایش پرونده های طلاق و آسیب های اجتماعی انفاق و دستگیری از نیازمندانی است که به دلیل فقر اقدام به درخواست طلاق می کنند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.