به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه (28 اردیبهشت ماه) ضمن بررسی مسایل مختلف روز دنیا و کشور، اظهار داشتند: نباید در برابر این جنایت ها سکوت کرد و در آینده ای نزدیک، با وحدت و همدلی مردم مسلمان، فلسطین از دست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
بررسی مسایل مختلف شهرستان ها، برجام، بیان فضیلت های ماه مبارک رمضان و اشاره به فرارسیدن سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر از دیگر محورهای سخنان امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز جمعه بود.
**میناب
امام جمعه شهرستان میناب با انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین، گفت: در آینده ای نزدیک ریشه رژیم صهیونیستی برای همیشه سوزانده می شود و این رژیم جنایتکار سرنگون خواهد شد.
حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته میناب با اشاره به اینکه سوم خرداد با عنوان روز مقاومت و پیروزی ثبت شده است، گفت: با روحیه شهادت طلبی و استکبار ستیزی توانستیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

**قشم
امام جمعه قشم گفت: مسوولان کشور تاکنون در قبال عهدشکنی های دشمنان در خصوص برجام مواضع مناسبی داشته اند و البته باید بدانند که اکنون در آزمونی سخت و بزرگ قرار دارند که باید سربلندی ایران رقم بخورد.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: مسوولان مربوطه باید در مذاکره با اروپا به این مهم توجه داشته باشند که عزت ملی ایرانیان حفظ شود.
وی تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف با حمایت سران مرتجع برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت بین المللی رخ داد.
امام جمعه قشم افزود: ملت ایران و تمام ملت های آزادی خواه جهان این اقدام نامشروع آمریکا که منجر به شهادت بیش از 60 نفر و زخمی شدن 2 هزار و 770 نفر شد، محکوم می کنند.
وی ادامه داد: ملت فلسطین با مقاومت خود، پیروز نهایی است و شکست داعش نمونه ای از دستاوردهای مقاومت است.
جوکار تصریح کرد: در جریان های مختلف مانند برجام نیز آنچه تحقق اهداف را میسر می کند ولایتمداری، مقاومت و پایداری در برابر دشمنان است.
وی خاطرنشان کرد: فاصله گیری از قرآن عامل تمام عقب افتادگی های جامعه است و علاج آن توجه به قرآن و پیاده سازی معارف بلند قرآن در متن زندگی است.

**بندرلنگه
امام جمعه موقت بندرلنگه نیز با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با قاریان و مدیحه سرایان قرآنی ، گفت: ایشان در این دیدار نزدیکی به قرآن و عمل به دستورات آن را یکی از نیازهای ضروری امروز امت اسلامی عنوان کردند.
حجت الاسلام حسن فقیهی فر اظهار داشت: مشکلات کنونی دنیای اسلام از جمله شرایط تأسف‌ بار فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در روزهای اخیر، نتیجه دوری امت اسلامی از قرآن است.
وی با تاکید بر ضرورت موضع گیری دولت ها و امت های اسلامی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین، افزود: قرآن به ما می‌گوید باید در مقابل دشمنان دین و کفار، سرسخت باشید و در میان خودتان با مهربانی رفتار کنید.

**کیش
امام جمعه کیش گفت: مردم و مسوولان باید بدانند که تنها مسیر پیشرفت کشور در مقابل دشمنی و بدعهدی آمریکا در موضوع برجام، بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه جزیره کیش خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید جدی دارند و مسوولان هم باید با برنامه‌ریزی بنیان‌های اقتصادی کشور را محکم کنند.
وی افزود: خروج آمریکا از برجام درسی برای مسوولان و مردم است که این بدعهدی آمریکا همیشگی است و به دشمن مستکبر نباید اعتماد کرد.
حسن زاده اظهار کرد: در صورت تصمیم کشور و نظام به تداوم برجام باید از دیگر کشورهای عضو توافق هسته ای و به ویژه کشورهای اروپایی، تضمین‌های جدی‌تری را گرفت.
وی تصریح کرد: اروپاییان هم در مقاطعی از تاریخ نشان داده اند که مثل آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند.
7198/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.