به گزارش ایرنا، سیروس اسدپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 850 تن کلزا از کشاورزان هرمزگان خریداری شد که امسال با توجه به افزایش سطح زیر کشت، این میزان به 2 برابر رسیده است.
وی بیان داشت: خرید کلزا از فروردین آغاز شده و سازمان تعاون روستایی هرمزگان تا هر زمان که برداشت کلزا از سوی کشاورزان اعلام شود، آماده خریداری است.
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: هر کیلوگرم کلزا با قیمت تضمینی 27 هزار و 830 ریال از کشاورزان استان خریداری می شود.
اسدپور اضافه کرد: دانه های روغنی خریداری شده در هرمزگان به استان های دارای کارخانه روغن کشی ارسال شده است.
وی افزود: 9 مرکز خرید در شهرستان های رودان، میناب، بستک، حاجی آباد و پارسیان اقدام به خرید دانه روغنی کلزا از کشاوزان می کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از کشت کلزا، رفع نیاز کشور به روغن دانه های خوراکی و تناوب زراعی و حفظ حاصلخیزی خاک در کنار مصرف آب کمتر با توجه به خشکسالی های موجود است.
در سال زراعی جاری حدود 2 هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به زیر کشت کلزا رفت که نسبت به سال گذشته 6 برابر افزایش داشته است.
پیش بینی می شود امسال حدود 3 هزار و 400 تن دانه روغنی کلزا از مزرعه های کشاورزی در هرمزگان برداشت شود.
دانه کلزا با دارا بودن 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست و اسیدهای چرب اشباع نشده و بدون کلسترول از کیفیت تغذیه‌ ای بالایی برخورداراست.
7195/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.