سید پرویز محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صید سالانه 240هزارتن ، فعالیت 72تعاونی صیادی ، 22بندر صیادی ، 39مرکز تخلیه صید بخشی ازظرفیت های صیادی استان است.
وی از فعالیت 9سایت پرورش میگو با تولید سالانه 16هزارتن، 4شرکت پرورش ماهی دریایی (ماهی درقفس) با تولید سالانه 5 هزارتن، تولید یک میلیارد و 400میلیون عدد لارو میگو و تعداد زیادی واحدهای تولید غذای ماهی و میگو به عنوان بخشی دیگر از ظرفیت های شیلاتی این استان در زمینه آبزی پروری نام برد.
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به واگذاری مدیریت بنادرشیلات به تعاونی های صیادی یاد آورشد: هم اکنون بیش از60 فروند شناور کشتی، یکهزارو 100 فروند شناور لنج صیادی و بیش از 3 هزار و 500 قایق صیادی در آبهای سرزمینی وحتی بین المللی (اقیانوس هند) فعالیت دارند.
وی خاطرنشان ساخت: درنتیجه این فعالیت ها سالانه بیش از 33هزارتن انواع آبزیان صید شده به خارج از کشور صادر می شود که 112میلیون دلار برای این استان ارزی آوری به همراه دارد.
محبی ازشیلات به عنوان یکی از اثرگذارترین فعالیت ها در زمینه اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: توسعه صنایع فرآوری آبزیان، برنامه ریزی درجهت برداشت اصولی وهدفمند، افزایش صادرات، توسعه اشتغال و همچنین افزایش درآمد فعالان این بخش درقالب آبزی پروری (میگو و ماهی دریایی) ازمهم ترین برنامه های دردست انجام شیلات هرمزگان است.
این مقام مسوول از کنترل کیفی و کمی صید، نظارت بر شناورها، صیدگاهها و گونه های صید شده، ابزار و ادوات صید، رعایت محدوده صیدگاه و چگونگی رعایت فصل ممنوعیت صید برخی گونه ها بخشی دیگری از فعالیت های شیلات هرمزگان نام برد.
در اطلاعات منتشره در خصوص جایگاه شیلات هرمزگان آمده است: این اداره کل توانسته برای 35 هزار نفر به صورت مستقیم و افزون بر53 هزار نفرنیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کند که با توجه به جذب سرمایه گذاری صورت گرفته این رقم درحال افزایش است.
این درحالی است که شیلات هرمزگان با 22 بندر صیادی و صید سالانه افزون بر240 هزار تن انواع آبزی، 30 درصد بنادر صیادی و 36 درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت های شیلاتی این استان در سطح کشور دارد.
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.