به گزارش ایرنا، امید ذاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام با توجه به برنامه و آمایش حفاظتی اراضی ملی و منابع طبیعی استان و تهیه نقشه راه صیانت از انفال و با تعیین نقاط بحرانی و مهم انجام شده است.
وی ادامه داد: این اداره کل با توجه به رویکرد پیشگیرانه در حفاظت از انفال از تصرف نزدیک به 79 درصد از این میزان (برابر با یک هزار و 357 هکتار) در همان مراحل اولیه پیشگیری کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اضافه کرد: این موفقیت با حضور به موقع محافظان انفال و با حمایت دستگاه قضا با اعمال تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی بدست آمد.
ذاکری ابراز داشت: هم چنین نزدیک به 364 هکتار در قالب اجرای احکام پرونده های تصرف های عدوانی صادره از سوی دستگاه قضایی خلع ید شد.
بنا به گفته وی، نتیجه اقدام های پیشگیرانه یگان حفاظت از منابع طبیعی هرمزگان کاهش 56 درصدی تصرف های صورت گرفته در سال 1396 نسبت به سال قبل از آن بوده است.
این مقام مسئول یادآور شد: یکی از اقدام های مناسب و موثر در پیشگیری از تصرف اراضی، فرهنگ سازی است که در این راستا نسبت به آموزش، ساماندهی و صدور کارت شناسایی برای افزون بر 21 هزار همیار طبیعت در دو سال گذشته اقدام شده است.
3219/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.