به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ سید ناصر حسینی روز سه شنبه در آیین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی در بندرعباس اظهار داشت: او ارتباط خود را با افراد حفظ می کرد و حتی افراد عادی به دفتر وی مراجعه می کردند.
وی ادامه داد: امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با اخلاق نیکویی که داشت سختی ها را تحمل و برای راحتی زیر مجموعه خود تلاش می کرد.
حسینی ابراز داشت: این امیر شهید به نظم در انجام به موقع کارها و زمان، اهمیت فراوان می داد و همیشه آماده انجام خدمت بود.
وی گفت: نبوغ نظامی این شهید در سراسر دوران دفاع مقدس فرصت ها و پیروزی های بزرگی به همراه آورد که نجات سنندج از محاصره و پاکسازی کردستان از نیروهای جدایی طلب تنها یکی از آن پیروزی ها است.
همرزم شهید صیاد شیرازی افزود: پایه گذاری قرارگاه مشترک ارتش و سپاه در کردستان، تشکیل ستاد مشترک نیروهای مسلح، طراحی عملیات مرصاد و شکست منافقان در این عملیات تنها گوشه ای از ابتکارهای این شهید بزرگوار محسوب می شود.
وی گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس به مبارزه و دفاع از استقلال و شرف کشور با فرماندهی امیر سپهبد صیاد شیرازی شیرازی زیر نظر امام راحل افتخار می کنند.
شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی از شهدای ترور و یکی از فرماندهان دلیر و فرهیخته و برخوردار از دانش بالایی بود که توانست در دوره های مختلف حیات خویش به عنوان فردی تاثیرگذار خدمت های ارزشمندی انجام دهد.
وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از مجاهدانی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشت و در احیای ارتش ایران و هماهنگی میان ارتش و سپاه نقشی ارزشمند ایفا کرد و در تمامی صحنه های جنگ تحمیلی به دفاع از کیان این مرز و بوم پرداخت.
با پایان یافتن جنگ تحمیلی، صیاد شیرازی در مهرماه 1368 هجری خورشیدی به درخواست رییس وقت ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری به معاونت بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب شد.
وی در شانزدهم فروردین 1378 هجری خورشیدی درجه سرلشکری خود را از مقام معظم رهبری دریافت کرد، اما تنها چند روز از این منصب نگذشته بود که در بیست و یکم فروردین ماه در مقابل منزل مسکونی خویش در تهران مورد هدف عناصر ضد انقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید.
اکنون 19 سال از شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی می گذرد.
3219/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.