به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان هرمزگان، باقر جوان افزود: پس از بندرعباس، مرزهای پرویز خان(کردستان)، بازرگان (آذربایجان غربی)، باشماق (کردستان) و سرخس (خراسان رضوی) به عنوان فعال ترین مرزهای کشور در امر ورود کالاهای ترانزیت در سال 96 به شمار می روند.
وی خاطر نشان کرد: عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی این مدت کالاهایی نظیر مواد سوختی،کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و قطعات خودرو مستعمل و مسافری و مواد غذایی هم چنین انواع پنبه بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ضمن اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده ای کشور در جابه جایی کالا در سال گذشته گفت: بندر عباس به دلیل دارا بودن امکانات مناسب تخلیه و بار گیری و بندر مهم شهید رجایی بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است.
وی دادامه داد: توجه همزمان به توسعه زیر ساخت های حمل و نقلی در مبادی ورودی و خروجی کالا در شمال - جنوب و شرق - غرب کشور که تکمیل کننده کریدورهای حمل ونقل بین المللی هستند جایگاه ایران را در این صنعت بارزتر خواهد کرد.
وی گفت: آمار ترانزیت کالا از کشور و میزان کالاهای عبوری نشان دهنده نقش و اهمیت کریدور بین المللی شمال و جنوب در ترانزیت کشور است که با توسعه زیر ساخت های لازم در مسیر این کریدور این نقش به مراتب افزایش خواهد یافت.
7199/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.