به گزارش ایرنا، شهید محمد ارونگی در سال 1343 در بندرعباس به دنیا آمد و چنان که شایسته اش بود، نامش را محمد گذاشتند.
پدرش گرگعلی در ژاندارمری کار می کرد.
شهید ارونگی تحصیلات ابتدایی را تا متوسطه در بندرعباس به پایان رساند.
در زمان انقلاب به فرمان امام در سنگر انقلاب به مبارزه با فساد شاهنشاهی پرداخت و در فراهم نمودن امکانات راهپیمایی های دشمن شکن انقلاب شب ها تا صبح کار می کرد.
شهید محمد همیشه در سنگر مسجدها به فراگیری آموزش های نظامی در ماه مبارک رمضان مشغول بود.
چندین بار برای اعزام به خدمت سربازی به ژاندارمری بندرعباس مراجعه کرد ولی تعداد سربازان زیاد بود و او را اعزام نکردند.
سرانجام در 20 خرداد 1365 به خدمت اعزام شد و دوره آموزشی را در پادگان 05 کرمان گذراند و بدون فاصله پس از تمام شدن دوره آموزشی به جبهه اعزام شد.
این شهید مهرماه 1365در اندیمشک به شهادت رسید و مزار وی در گلزار شهیدان بندرعباس قرار دارد.
شهید اورنگی ابتدای وصیت نامه اش را با آیه 74 سوره نسا«هرکس در راه خدا پیکار کند و کشته شود یا یپروز گردد، پاداش بزرگی به او خواهیم داد» و سلام به شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی شروع می کند.
وی ادامه می دهد: من چیزی به آن صورت برای وصیت ندارم ولی به عنوان یک برادر کوچک تر در چند مورد تذکر می دهم، از پدر و مادرم می خواهم که اگر من شهید شدم هرگز غمگین و افسرده نباشند و بیشتر به مادرم توصیه می کنم که در شهادت من هرگز ناراحت نباشد.
وی در ادامه وصیت نامه اش عنوان می کند: به خواهران سفارش می کنم در فراگیری احکام اسلامی کوشا باشند و به خواندن کتاب های مذهبی اهمیت بدهند.
شهید اورنگی در ادامه این وصیت خود اضافه می کند: هم چنان تمام برادران و خواهران این مهم ترین توصیه است که، برای نماز اهمیت قائل باشید.
وی یاد آور شده برای کمک به مستضعفان منسجم تر شوید و از تمام برادران مسوول می خواهم که هرچه بیشتر در کارهایشان کوشا باشند به خصوص آن کارهایی که برای اسلام و مسلمانان است.
شهید اورنگی در پایان وصیت نامه اش یادآوری می کند که البته به نظر خود من چیزی ندارم اما اگر به نظر شما چیزی به من تعلق می گیرد وقف حسینیه امام جعفر صادق علیه السلام شود. به امید پیروزی نهایی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق ضد باطل.
9887/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.