به گزارش ایرنا، شهید غلام آبسینه متولد یکم شهریور سال 1344 روستای «کنارو» از توابع بخش مرکزی بندرعباس است که از همان دوران کودکی به نماز، دعا و قرآن علاقمند بود.
وی دوران دبستان را در زادگاهش و راهنمایی را در مدرسه شهید دقیقی روستای تازیان پایین که نزدیک ترین روستا به کنارو بود، به پایان رسانده و برای ادامه تحصیل عازم شهر بندرعباس می شود.
شهید آبسینه که علاقه خاصی به امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشت و حساسیت زمان را خوب درک کرده بود، در سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در قسمت حفاظت اطلاعات مشغول به کار شد. آموزش اولیه را در بندرعباس و دوره تکمیلی را به مدت سه ماه در کازرون طی کرد.
در دوران پاسداری چندین بار به جبهه اعزام شد و در کنار شهیدانی مانند رضایی، خوشبخت و مسیحی هر روز خود را آماده تر می کرد. او آموزش غواصی را در اهواز فرا گرفت.
شهید آبسینه در مناطق کرخه نور، عملیات بیت المقدس، آزادسازی خرمشهر، شلمچه و قصرشیرین و در عملیات های رمضان و کربلای 4 و 5 در واحد تخریب و اطلاعات عملیات لشکر ثارالله (در زمان جنگ متشکل از نیروهای اعزامی استان های کرمان، هرمزگان و فارس) حضور چشمگیری داشت و جای جای بدنش بر اثر اصابت ترکش خمپاره ها مجروح بود.
وی که مسئول محور در عملیات های کربلای 4 و 5 و اطلاعات - عملیات لشکر 41 ثارالله بود، 19 دی ماه سال 1365 در شلمچه به شهادت رسید و محل دفن وی در گلزار شهدای بندرعباس است.
شهید آبسینه در بخشی از وصیت نامه اش می گوید: خدا را شکر می کنم که توفیق جهاد به من داد و شکر می کنم که امام عزیز 'که واقعا نعمت خداوندی است' را برای راهنمایی ملت جهان فرستاد، از خداوند توفیق روز افزون آن حضرت را خواهانم و امیدوارم روز قیامت شفیع ما باشد. واقعا قدر این نعمت عظیم را بدانید. او بود که اسلام را جان دوباره داد. از ملت شریف می خواهم که با دل و جان به حرف های او گوش فرا داده و همیشه عاشق امام باشند، نه طرفدار امام که عاشقی را با طرفداری فرق است.
از بچه های محله الشهدا می خواهم که به خوبی محله را حفظ کنید و نگذارید که دست اجانب آن را خراب کند.به خدا بچه ها هرچه داریم از همین محله و کتابخانه که یادگار شهیدان است، داریم در جذب نیرو فعال باشید.
از کلیه خانواده شهدای محله می خواهم که برایم دعا کنند که خداوند مرا قبول کند. از خداوند می خواهم که امام را برای امت اسلامی تا ظهور امام زمان نگه دارد و فرج آقا را نزدیک تر بگرداند. در پایان می خواهم کسانی که از من ناراحتی دیده اند مرا ببخشند. اگر شهید شدم مرا در کنار شهید رضایی دفن کنید.
9887/ 7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.