عباس مویدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محصول این گلخانه ها شامل فلفل دلمه ای رنگی، بادمجان، خیار سبز و گوجه فرنگی است و رودان رتبه نخست تولید این روش کشت در هرمزگان دراختیار دارد.
وی ادامه داد: رودان بواسطه دارا بودن شرایط آب و هوایی مطلوب، هم اکنون 50 واحد گلخانه ای در 80 هکتار زمین کشاورزی آن فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی رودان بیان کرد: با توجه به بازار پسند بودن محصولات گلخانه ای، بخش عمده ای از محصولات تولیدی به بازارهای هدف ارسال می شود.
مویدی، کشت گلخانه ای را راهکاری مناسب برای افزایش تولید، بهره وری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و گفت: این شیوه کشت برای 650 نفر، از جمله دانش آموختگان رشته کشاورزی در این شهرستان اشتغال ایجاد کرده است.
وی خاطر نشان کرد: طرح توسعه تولید محصولات گلخانه ای به عنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی و برنامه اقتصاد مقاومتی در سالجاری است.
وی، افزایش تولید در واحد سطح، تولید خارج از فصل، کاهش مصرف آب و افزایش کارایی مصرف آب را از جمله اهداف توسعه کشت گلخانه ای عنوان کرد.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی هرمزگان، اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است .
بیش از 80 درصد از جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
43 هزار هکتار از وسعت این شهرستان زیرکشت محصولات کشاورزی می باشد که از این میزان 31 هزار هکتار به محصولات باغی و 12 هزار هکتار به محصولات زراعی اختصاص دارد.
همچنین بیش از 70 درصد از سطح زیر کشت این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.