به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی در این خصوص افزود: ماموران انتظامی هرمزگان در راستای اجرای طرح پاکسازی و مبارزه با سوداگران مرگ در این مدت، ضمن توقیف هفت دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر، موفق به کشف 621 کیلوگرم تریاک، 250کیلوگرم حشیش و 2 کیلوگرم هروئین شدند.
وی بیان داشت: در این طرح با تلاش ماموران پلیس هرمزگان طی پاکسازی محله های آلوده و جرم خیز، 29 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن قدردانی از همکاری مردم در کشف کالای قاچاق و دستگیری مجرمان، امنیت را حق قانونی شهروندان دانست و اظهار داشت: با افزایش ضریب هوشیاری و تجربه پلیس در شناسایی و کشف جرم، از این پس مجرمان و متهمان در امان نخواهند بود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده و قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان استفاده می کنند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روزتر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیرقابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7195/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.