به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان جاسک در این آیین گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از توان دستگاه ‌های اجرایی برای گسترش فرهنگ ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه حفاظت از منابع طبیعی است.
احمد گمتیلی با اشاره به نگاه دولت یازدهم به حفاظت از محیط زیست و مساله درختکاری اظهار داشت: دولت به مساله حفاظت از محیط زیست بسیار اهمیت داده و معتقد است که توسعه باید پایدار باشد و پایداری توسعه در گرو حفاظت از محیط زیست بوده و سلامت محیط زیست، ضامن حفظ سلامت و نشاط جامعه است.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری جاسک با بیان این که در هفته درختکاری بیش از سه هزار نهال در سطح شهرستان توزیع می شود گفت: این اقدام با هدف توسعه فضای سبز و توجه به طبیعت این شهرستان صورت گرفته است.
جمشید سالاری خاطر نشان کرد: توجه به مقوله درخت و درختکاری نباید به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری محدود شود بلکه باید با فرهنگ سازی در بین کودکان ارتباط عمیق تری بین انسان و طبیعت برقرار کرد.
وی یاد آور شد: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه های دینی ما مورد تاکید زیادی قرار گرفته و نمی توان تاثیرهای مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود را نادیده بگیریم.
در آیین روز درختکاری که درمحوطه نیروی دریایی امامت سپاه جاسک برگزار شد بیش از دویست اصله نهال توسط جمعی از مردم، مدیران شهرستان و دوست داران طبیعت غرس شد.
پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
جاسک با بیش از 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.
7199/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.