‌ به گزارش ایرنا، استانداری هرمزگان در آخرین روز از هفته گذشته از سفر رئیس جمهوری به استان طی هفته پیش رو خبر داد.
بنابر این اعلام، رئیس جمهور به همراه جمعی از وزیران میهمان مردم هرمزگان خواهند بود که بررسی مسایل و مشکلات این استان و حضور در نشست شورای اداری و دیدار با نخبگان و فرهیختگان از جمله برنامه های سفر حجت الاسلام حسن روحانی به هرمزگان است.
از دیگر خبرهای هرمزگان که به دنبال سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اتفاق افتاد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد، تاخیر7ساعته پرواز کیش ایر و ابطال پرواز شرکت زاگرس از بندرعباس به تهران بود که موجی از اعتراض ها را به دنبال داشت و در فضای مجازی به سرعت انتشار یافت.
در حوزه حمل و نقلی خبر مهم دیگری نیز هفته گذشته به نقل از استاندار هرمزگان مبنی بر ابلاغ 35 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مدت 48 ساعت به شرکت برق منطقه ای استان برای کمک به تکمیل شبکه برق شهرک حمل و نقل بندرعباس اعلام شد.
فریدون همتی در خصوص اهمیت این شهرک به خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی شهرک حمل و نقل بندرعباس یک ضرورت برای هرمزگان به عنوان مهم ترین استان حمل و نقلی کشور است وایجاد بیش از10 هزار شغل مستقیم را در پی خواهد داشت.

** خبر خوش محیط زیستی
هفته گذشته خبر نجات یک قلاده پلنگ در شهرستان حاجی آباد موجی از خوشحالی را در میان دوستداران حیات وحش و محیط زیست هرمزگان به ارمغان آورد.
مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: یک قلاده پلنگ که در برکه قدیمی خالی از آب در منطقه زاغلستان بخش احمدی حاجی آباد گیر کرده بود، با همکاری مردم و ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان نجات یافت.

**هرمزگان سیاه پوش شد
اما استان هرمزگان سه شنبه هفته گذشته همزمان با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) سیاه پوش شد ومردم این خطه از جنوب کشور در سوگ این غم جانسوز اشک ماتم ریختند.
به مناسبت این غم جانسور علاوه بر برپایی مراسم های عزاداری ، نشست های دانش افزایی فاطمی با همکاری مدرسه الزهرا(س) بندرعباس و به همت موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) در مدرسه های علمیه خواهران استان هرمزگان برپا شد.
علاوه بر این برنامه ها، مراسم رونمایی از 2 در حرمین عسکریین(ع) شامگاه دوشنبه گذشته همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مردم و مسئولان در صحن امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس برگزار شد.
اما هفته گذشته و همزمان با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، پیکر پاک 25 شهید دفاع مقدس وارد این استان و مراسم تشییع این پیکرهای پاک عصر پنجشنبه گذشته از روبروی تیپ تفنگداران ارتش وصداوسیمای مرکز خلیج فارس تا امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد.

** موفقیت مرزبانان هرمزگان در متلاشی سازی یک باند قاچاق سوخت و معرفی دادستان جدید بندرعباس
سرهنگ علی اصغر خرم روی فرمانده مرزبانی هرمزگان هفته گذشته از متلاشی سازی یک باند قاچاق سوخت در استان و کشف مقادیر قابل توجهی سوخت به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال خبر داد .
اما نیروهای مرزبانی هرمزگان علاوه بر این در هفته گذشته موفق به توقیف 2 فروند شناور صیادی متجاوز قطری و دستگیری 10 نفر از سرنشینان آن شدند.
اما از دیگر خبرهای مهم هرمزگان در هفته گذشته حضور دادستان کل کشور در بندرعباس و تودیع و معارفه دادستان جدید این شهرستان بود.
در مراسمی که با حضور حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد ، سعید اسدی پس از 10سال، دادستانی بندرعباس را به ابوالفتح ابوالهادی واگذار کرد.

** تخصیص 760 ردیف استخدامی به آموزش و پرورش هرمزگان تا نمایشگاه اختراعات و ابتکارات
استان هرمزگان در آخرین روزهای هفته گذشته شاهد برگزاری جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس در سالن امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با حضورر پنج استان کشور بود.
هفته گذشته خبر تخصیص 760 ردیف استخدامی برای سال تحصیلی (97-98 ) به آموزش و پرورش استان هرمزگان از سوی مدیرکل این ارگان اعلام شد که با توجه به کمبودهای موجود در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

**فرهنگ و ورزش هرمزگان
از مهمترین اخبار فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته دستور فوری و ویژه استاندار هرمزگان به مشاور رسانه ای خود، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برای رسیدگی و رفع مشکلات رسانه ها است.
ورزش هرمزگان نیز هفته گذشته، هفته به نسبت پویایی داشت که از جمله مهمترین آن حضور درخشان ووشوکاران هرمزگان در رقابت های بین المللی باکو و کسب چهار مدال طلا و دو نقره است.
هرمزگان سه شنبه هفته گذشته شاهد آغاز سومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی کیش با حضور نمایدگان 36 کشور جهان در این جزیره مرجانی بود که نمایندگان ایران با شکست در برابر حریفان خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها حذف شدند.
7198/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.