به گزارش روز یکشنبه ایرنا، یونس کوهگرد درمراسم جشن برداشت پیاز بخش شمیل تنها راه برون رفت از این مشکل و دریافت تسهیلات بانکی را ضمانت زنجیره ای بهره برداران از یکدیگر عنوان کرد.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه روستاها، تسهیلات بانکی مناسبی را اختصاص داده که بخش مهمی از طرح توسعه روستاها تنها با استفاده از این تسهیلات قابل اجرا است که باید مسوولان برای برون رفت از این مشکل چاره جویی کنند.
وی تاکید کرد: هرچند در سال های اخیر خدمات ارزنده ای از سوی دولت به روستاییان ارائه شده اما همچنان در زمینه دریافت تسهیلات بانکی به دلیل نداشتن سند و دیگر ضمانت نامه های درخواستی بانکها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که منجر به چشم پوشی از تسهیلات می شود.
دهیار دهستان سرزه در ادامه از نوسان قیمت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل، اراضی ملی و همچنین منابع طبیعی به عنوان دیگر دغدغه های کشاورزان این بخش نام برد.
مراسم جشن پیاز در دهستان سرزه بخش شمیل با استقبال خوب مردم و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی وحضور مدیران بخش زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و بندرعباس، بخشدار شمیل و اعضای شوراهای اسلامی روستایی و کشاورزان برتر این منطقه برگزارشد.
در اطلاعات منتشره از هرمزگان با 10هزار هکتار سطح زیرکشت و تولید سالانه 216 هزارتن محصول بعنوان دومین تولید کننده پیاز خارج از فصل کشورنام برده شده است.
6149/2094

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.