به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس افزود: نجات جامعه در قانون مداری است و هر مقدار قانون حاکم باشد، به همان میزان جامعه از سلامت مالی و فکری برخوردار خواهد بود.
وی ادامه داد: افرادی با استفاده از پول یا قدرت در امور اجرایی دخالت کرده و با بر هم زدن روند امور، نمی گذارند قانون اجرا شود.
آیت الله نعیم آبادی تجاوز به حریم دریا در بندرعباس را یکی از مصداق های دخالت افراد و نقض قانون معرفی و اضافه کرد: وقتی در چند خطبه نماز جمعه درباره این موضوع هشدار دادم، افرادی از خارج استان تماس گرفته و گفتند این اعتراض ها و حرف ها بی اثر است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: وقتی شخصی تخلف می کند از 100 جا حمایتش می کنند و غوغا سالاری راه می اندازند.
امام جمعه بندرعباس متذکر شد: مسئولان باید این گونه افراد را شناسایی کرده و اجازه ندهند زمام امور استان را در دست بگیرند.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: در مواردی نیز وقتی از یک مدیر اجرایی درباره اجرا نشدن قانون سئوال کرده ایم، به صراحت دلیل آن را دستورهای غیرقانونی و تهدیدهای برخی افراد اعلام کرده اند.
وی به این گونه مدیران توصیه کرد: اگر از این دستورهای غیرقانونی و تهدیدها می ترسند از سمت خود کناره گیری کنند.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اجرای قانون اساسی اگر تمام و کمال باشد هیچ فردی با آن مخالفتی ندارد و مورد حمایت همه خواهد بود.
امام جمعه بندرعباس امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تطبیق تمام قوانین و امور جاری با شرع اسلام را دو بند مهم از اصول قانون اساسی دانست که باید با دقت و حساسیت اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در استان بخشی از خطبه های نماز جمعه را به تشریح اهمیت پرداخت خمس اختصاص داد و گفت: برخی، شبهه هایی به این موضوع وارد کرده و درباره آن توطئه چینی می کنند که این افراد معاند بوده و دشمن اسلام و دستورات الهی هستند.
آیت الله نعیم آبادی با انتقاد از تبلیغ اندک درباره خمس اظهار داشت: دفترهای تبلیغات اسلامی، رسانه ها ، تریبون های نماز جمعه و جماعت و دیگر افراد و نهادهای موثر باید بیشتر در این زمینه تلاش کنند.
امام جمعه بندرعباس هم چنین ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22بهمن تصریح کرد: مردم ثابت کردند از آرمان شهدا، انقلاب و رهبری دست بر نمی دارند و هر چه تبلیغ دشمن بیشتر باشد، حضور مردم پررنگ تر خواهد بود.
2094/7408
خبرنگار: هومن محمدکرمی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.