به گزارش ایرنا، حمید جهانگیری شامگاه پنجشنبه در دومین جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان حاجی آباد امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون جان فشانی شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان دانست و اظهار داشت: ماده 11 قانون جامع خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا تکلیف دستگاه هایی که وظیفه تامین زیرساخت ها را برعهده دارند به صورت کامل مشخص کرده است.
وی ساماندهی گلزار شهدا را یکی از خواسته های به حق خانواده های شهدا و ایثارگران برشمرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگان شهرستان حاجی آباد در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و کلیه گلزارهای روستایی و مراکز بخش های شهرستان ساماندهی شده است.
رئیس کار گروه ساماندهی گلزار شهدای حاجی آباد اهمیت تبدیل گلزارهای شهدا به مکان های فرهنگی با تلاش های صورت گرفته توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان را یادآور شد و پیش بینی کرد فاز نخست گلزار شهدای امامزاده سید محمد(ع) تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حاجی آباد نیز ضمن ارائه گزارش از روند ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: تا پایان سال جاری عملیات ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان حاجی آباد به پایان می رسد و ما هیچ گلزار و مزار ساماندهی نشده در این شهرستان نخواهیم داشت.
قاسم صادقی ایجاد زیرساخت هایی مانند برق و آب و ایجاد راه دسترسی مناسب برای گلزارهای شهدا را دومین گام بعد از ساماندهی گلزار شهدا در شهرستان حاجی آباد از سال 94 تاکنون عنوان کرد.
وی مشکل اصلی گلزارهای شهرستان را نداشتن راه دسترسی مناسب دانست و افزود: مدیران استانی و شهرستانی راه و شهرسازی، نبود اعتبارات را دلیل کندی مناسب سازی و ایجاد راه دسترسی به گلزارهای شهدا می دانند که امیدواریم این مشکل نیز هر چه سریع تر برطرف شود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حاجی آباد گفت: بیش از 50 درصد آب و برق گلزارها طی 2 سال گذشته تامین شده است و امیدواریم تا پایان سال 97 آب و برق کلیه گلزارهای شهرستان نیز تجهیز شود.
صادقی خاطر نشان کرد: از بین خانواده های معظم شهدا و افراد معتمد هر منطقه تعدادی به عنوان حافظان گلزار انتخاب شده اند که امور مربوط به گلزارها را با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و دهیاری ها به صورت داوطلبانه پیگیری می کنند.
در شهرستان حاجی آباد 48 گلزار با 97 مزار وجود دارد.
شهرستان حاجی آباد در 160 کیلومتری شمال بندر عباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7408/7195
خبرنگار: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.