به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر میرزایی روز دوشنبه درنشست کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان افزود: برنامه های انقلابی باید محفلی برای تامین وذخیره رشد فکری، فرهنگی و اعتقادی کودکان و نوجوانان باشد تا این افکار و ایده ها بتواند سال های طولانی در ذهن کودکان ماندگار شود.
وی یاد آورشد: برای اینکه مساله انقلاب و جمهوریت نظام را بتوانیم برای کودکان و نوجوانان به درستی تعریف و تبیین کنیم، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید از الگویی در برنامه های دهه فجر استقاده کند که موضوع های زیربنایی حوزه کودک و نوجوان مورد توجه قرار گیرد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان بر تنوع، فراگیر و کارشناسی بودن برنامه های دهه فجر تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی متعلق به همه قشرهای جامعه است و باید برای همه این افراد برنامه های متنوع و فراگیر اجرا شود.
میرزایی گفت: نگاه به برنامه های دهه فجر از قالب سنتی خارج شود و با یک نگاه جدید و نو به یک چشم انداز مطلوبی برسیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان و دبیر کارگروه کودک و نوجوان دهه فجر استان نیز گفت: کانون در راه تربیت علمی، انسانی و اسلامی کودکان و نوجوانان ماموریت مهمی دارد و یکی از این ماموریت ها تبیین صحیح انقلاب اسلامی است.
ناهید سلیمانی احمدی افزود: کانون پرورش فکری یک فضای فرهنگی و آموزشی برای کودکان است و آشنایی کودکان با انقلاب اسلامی، عدالت خواهی، استقلال فکری و اقتصادی با رویکرد مهارت افزایی در کانون دنبال می شود.
وی با تاکید بر کیفی سازی و استمرار برنامه های دهه فجر در کانون گفت: کانون به دنبال تربیت نویسنده و شاعر نیست اما مربیان ما به دنبال بروز این استعدادها در محیط کانون هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان یادآورشد: برگزاری جُنگ های شادی انقلاب در سه روستا، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح مرکز پستی شهرستان میناب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و پژوهشی اعضا و مربیان مراکز و اجرای نمایش «پایان رویاها» ویژه کودکان در محله دوهزار، کمربندی و شهرک توحید از برنامه های کودک و نوجوان در دهه فجر است.
سلیمانی یاد آورشد: اجرای نمایش «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی عفت تفضلی مربی مسئول کانون شماره 2 بندرعباس، جشنواره یک روزه کودک و نوجوان ویژه کودکان سرطانی با مشارکت موسسه ساحل خلیج فارس در هتل هما و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه های کانون در دهه فجر امسال است.
همچنین در این نشست برگزاری نمایشگاه کتاب انقلاب، شاداب سازی فضای کتابخانه ها، برپایی مراسم های خاطره گویی و مسابقه های کتابخوانی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی هرمزگان و بازدید کودکان و نوجوانان از خط تولید صنایع از برنامه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان برای کودکان و نوجوانان در دهه فجر امسال اعلام شد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.