دکتر سید حسین داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ازاین مبلغ 900میلیارد ریال ریال مربوط به بدهی تامین اجتماعی و100میلیارد ریال دیگر سایر بیمه شامل می شوند.
وی تصریح کرد: پرداختن نشدن حق بیمه از سوی بیمه ها بویژه در بیمارستانها ومراکز درمانی این دانشگاه را با انجام خدمات پزشکی به مردم با دشواری مواجه کرده است.
وی ادامه داد: انتظار می رود مسئولان ومدیران بیمه ها برای پرداخت هزینه های بیمه واقف باشند وبدانند که پرداخت آن در اسرع وقت می تواند کمک شایانی در بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان داشته باشد.
وی اظهارامیدواری کرد : پرداخت نشدن بدهی از سوی بیمه ‌های درمانی می ‌تواند به‌ مرور زمان موجب کاهش ارائه خدمات پزشکی به مردم شود باعث آسیب زدن به اعتماد بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات به بیمارستان‌ها می شود.
وی اضافه کرد: طولانی شدن پروسه دریافت مطالبات از بیمه‌های درمانی که حتی به یک سال می ‌رسد که طبق قانون باید ظرف سه ماه پرداخت شود می‌ تواند به ماندگاری پزشکان و رضایت‌ مندی کارکنان بیمارستان‌ها از علوم پزشکی آسیب وارد کند .
این مقام مسئول بیان داشت: تا به این لحظه نیز پزشکان و پرستاران استان مطالبات پرداخت نشده بسیاری از دانشگاه دارند که همه این‌ها به دلیل پرداخت نشدن به‌ موقع بدهی از سوی بیمه‌های درمانی به علوم پزشکی بوده است.
داودی ادامه داد: بدون شک دانشگاه ها بدون همدلی و همراهی مطلوب سازمان های بیمه گر در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم دچار مشکل می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: امیدواریم سازمان های بیمه گر با پیگیری های لازم جهت جذب منابع مالی ماندگار و پرداخت به موقع مطالبات ، زمینه ارتقای کیفی و کمی خدمات و در نهایت رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم کنند.
وی با اشاره به کمبود یک هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان، افزود: در حال حاضر پروژه های مختلف به منظور رفع این کمبود در دست انجام است که از جمله آن می توان به بیمارستان 531 تختخوابی پردیس که قابلیت افزایش تا 600تخت دارد، بیمارستان 130 تختخوابی شریعتی و افزایش 70 تخت در بستک اشاره کرد.
داودی با بیان اینکه در تلاش برای احداث بیمارستان دوم میناب با 160 تخت هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم پروژه های در دست انجام برای افزایش تخت های بیمارستانی هرمزگان تا سال 1400 به نتیجه برسد و بخش قابل توجهی از کمبودهای موجود برطرف شود.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بیمارستان پردیس در حال حاضر حدود 40 درصد و بیمارستان شریعتی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
داودی با اشاره به توافق های انجام شده با بخش خصوصی برای احداث دو بیمارستان در بندرعباس، گفت: توافق های اولیه انجام شده و این موضوع هم اکنون در دست بررسی و طی مراحل قانونی و اداری و کسب مجوزهای لازم می باشد.
تعداد بیمارستان های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان 16 بیمارستان با یک هزار و 150 تخت فعال است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: انتشار :خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.