به گزارش ایرنا، سیامک نیکان عصر سه شنبه در نشست با بهره برداران معادن استان هرمزگان اظهار داشت: 203 معدن در استان هرمزگان فعالیت دارند که 174 معدن استان مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد به مبلغ بیش از 53 میلیارد ریال خواهند شد.
نیکان با اشاره به تخفیف 10 درصدی حقوق دولتی در معادن، گفت: معادنی که از زیربناها محروم بوده و یا دارای شرایط دشوار و غیر متعارف با کیفیت پایین ماده معدنی نسبت به معادن مشابه منطقه یا استان هستند، شامل تخفیف می شوند.
معاون توسعه مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خاطرنشان کرد: تمام معادن مشمول این بخشودگی جهت استفاده از این فرصت، به حوزه حقوق دولتی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان واقع در انتهای خیابان طلوع مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: تنوع مواد معدنی، استان هرمزگان را به عنوان یکی از مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.
این مسئول یاد آورشد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن این استان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران خارجی است.
استان هرمزگان یکی از مناطق مناسب معدنی کشور در زمینه بهره برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و درنتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور است.
هرمزگان، از نظر کرومیت، تیتان، مس، منگنز و سنگ های تزئینی و نما به ویژه ذخایر نفتی و گازی قابل باز یافت توانمندی خوبی دارد که در صورت شناسائی، اکتشاف و بهره برداری می تواند در توسعه اقتصادی این استان و حتی منطقه نقش اساسی داشته باشد.
مطالعات بین المللی در خصوص اهمیت معادن نشان می دهد که به ازای هر دلار هزینه در معادن، بیش از 8/2 دلار در اقتصاد تولید می شود، بنابراین فعالیت های معدنی نقش مهمی در توسعه پایدار داشته و ضرورت اعمال یک سیاست گذاری منسجم از طرف دولت ها درباره بهره برداری بهینه از این منابع را ایجاب می کند.
معادن پایه در هرمزگان شامل سنگ گچ ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.
اشتغال این معادن حدود سه هزار نفر با سرمایه گذاری یک هزار و 268 میلیارد ریال است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.