حجت الاسلام رضا اسکندری روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش طلیعه حضور ویژه 300 بانوی جدید ورود به مدرسه علمیه خواهران هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بانوی مبلغه در سطح کشور به اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی، برگزاری نشست ها و روضه های زنانه در منازل، مراکز آموزشی، بقعه های متبرکه و مساجد می پردازند.
وی بیان داشت: در حال حاضر 170 هزار طلبه خواهر در مدرسه های علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مدرسه های وابسته به آن مشغول به تحصیل هستند که هر سال 13 تا 15 هزار نفر طلبه جدید وارد این حوزه ها می شوند.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور یاد آورشد: حدود 500 مدرسه علمیه ویژه خواهران طلبه در کشور فعال است و ساخت و ساز مدرسه های علمیه برای سایر شهرستان های کشور که در حال حاضر مدرسه ندارد، در دست اقدام است.
اسکندری از بانوان طلبه جدید ورود به حوزه های علمیه خواست که از نظر علمی، معنوی و اخلاقی تلاش و رشد کنند و مباحثی که آموخته اند را در سطح کشور تبلیغ کرده و دیگران را با آن آشنا کنند.
وی همچنین در جمع بانوان طلبه جدید ورود به حوزه های علمیه خواهران هرمزگان خاطرنشان کرد: علم آموختن برای خدا، عمل به آموخته ها و آنچه که یاد گرفته را به دیگران آموخته و تبلیغ کردن از رسالت های اصلی طلبه هاست که باید در این راستا تلاش کنند.
اسکندری گفت: یک طلبه در کنار تحصیل علم و دانش باید یک برنامه ریزی منسجم، استفاده مناسب از فرصت ها، مناجات با خدا، انس با قران و کتاب های دینی و مذهبی، یادداشت برداری و تفریح سالم داشته باشد.
در حال حاضر یک هزار و 434 طلبه در 13 مدرسه حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.