به گزارش ایرنا، محمد سالاری شامگاه دوشنبه با تاکید بر این که وضعیت شترهای سرگردان در جاده‌ ها به یک معضل برای شهرستان میناب تبدیل شده است، اظهار کرد: امیدواریم با شناسنامه دار کردن شترهای سرگردان و استفاده از شبرنگ، شاهد افزایش ایمنی در جاده های این شهرستان باشیم.
وی افزود: طرح شناسنامه دار کردن شترها تا 29 آذرماه سال جاری اجرا می شود و صاحبان شترها برای شناسنامه دار کردن شترهای خود می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند و در غیر این صورت هر شتر سرگردان و بدون صاحب شناخته شده و در همه ساعت های شبانه روز توقیف و برابر دستورالعمل ها اقدام خواهد شد.
سالاری خاطر نشان کرد: یکی از راه‌ حل‌ های ساماندهی شترها، ملزم‌ کردن صاحبان شترها برای پلاک‌ گذاری و استفاده از کمربندهای شبرنگ در شب است تا هنگام تردد شترها در جاده‌ها، رانندگان متوجه عبور این حیوانات باشند.
وی تاکید کرد: صاحبان شترهایی که شناسنامه دار شوند با مراجعه به این مدیریت، شبرنگ به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.
مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: با توجه به سیاست های دولت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با نگاه ویژه دولت به توسعه سواحل مکران، بویژه میناب، پرورش شتر می تواند به یک ظرفیت اقتصادی در شهرستان تبدیل شود.
20 هزار نفر شتر سرگردان در منطقه شرق هرمزگان وجود دارد که در جاده ها سرگردان شده و باعث تصادف ها و تلفات جاده ای می شوند.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد.
7408/7194
خبرنگار: علی نجفی * انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.