به گزارش ایرنا، اسماعیل بواشه روز یکشنبه در بیست و یکمین نشست پنجمین دوره شورای شهر گفت: نمادهایی ( اِلِمان ) که به تازگی در نقاط مختلف شهر بندرعباس نصب شده بدون برنامه ریزی و مکان یابی مناسب بوده که نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.
وی در نطق پیش از دستور افزود: به عنوان مثال مقابل یک هتل بین المللی که محل رفت و آمد توریست های خارجی است، نماد توپ پلاستیکی نصب شده که هیچ مناسبتی ندارد.
بواشه ادامه داد: بهتر بود این نماد در محله شیرسوم بندرعباس نصب می شد تا یادآور دوران کودکی اهالی این منطقه باشد.
این عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: این گونه طرح ها باید ابتدا در یک اتاق فکر مطرح و پس از آن مانند نامگذاری خیابان ها در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تصویب شود.
*محیط زیست به سازمان اظهار تاسف تبدیل شده است
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در نطق پیش از دستور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان را مورد انتقاد قرار داد و اظهارداشت: این مجموعه جز اظهار نگرانی و تاسف کار دیگری انجام نمی دهد.
به گفته کیانوش جهانبخش اداره کل حفاظت محیط زیست هیچ گونه تعهدی از خود نشان نداده و کار تخصصی انجام نمی دهد.
وی تصریح کرد: چرا اداره کل حفاظت محیط زیست با طرح شکایت از مدعی العموم نمی خواهد که با مجموعه های آسیب زننده به اکوسیستم برخورد قضایی کند.
جهانبخش ادامه داد: تا زمانی که اداره کل حفاظت محیط زیست زیر نظر دولت اداره می شود این وضعیت انفعالی ادامه دارد.
وی با انتقاد از معرفی پالایشگاه بندرعباس به عنوان صنعت پاک اظهار داشت:در هیچ کشوری چنین صنعت آلاینده ای را صنعت پاک معرفی نمی کنند و به نظر می رسد شاخص ها در بندرعباس با تمام دنیا متفاوت است.
جهانبخش به شهرداری بندرعباس پیشنهاد کرد: هزینه ایجاد یک آزمایشگاه تشخیص آلایندگی را تقبل کند و با سنجش میزان آلایندگی پالایشگاه بندرعباس، نتیجه را به مردم اعلام کند.
پس از نطق پیش از دستور اعضا، شورا بررسی بخش دیگری از تعرفه عوارض سال 97 را آغاز کرد.
در این بخش پیشنهادهای مدیرعامل سازمان آرامستان های بندرعباس برای افزایش تعرفه در بخشی از سرفصل ها رد شد که این موضوع موجب بحث در شورا شد.
اسلام باوقار رئیس شورای شهر در این بخش گفت: شورا اجازه تحمیل هزینه اضافه به مردم را نمی دهد اما چون هدررفت پول در شهرداری بندرعباس زیاد است، نیاز سازمان آرامستان را از منابع دیگر تامین خواهیم کرد.
*اعتراض به غیبت شهردار
پیش از ادامه بحث و بررسی تعرفه عوارض، یکی دیگر از اعضای شورای شهر نسبت به غیبت شهردار در نشست شورای شهر اعتراض کرد.
پرویز سالاری یادآور شد: شهردار یا معاونان وی باید در نشست های بررسی تعرفه عوارض شرکت کنند و رئیس شورا باید به دلیل این بی توجهی به شهردار تذکر دهد که درخواست وی مورد قبول رئیس شورای شهر قرار گرفت و باوقار پاسخ داد:در این باره با کسی تعارف نداریم و به شهردار تذکر می دهیم.
*ساختار قوانین سرمایه گذاران را پشیمان می کند
مدیرعامل سازمان سرمایه‌ گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری بندرعباس نیز هنگام دفاع از سرفصل های عوارضی این سازمان نوبنیاد، قوانین دست و پاگیر را موجب پشیمانی مردم از سرمایه گذاری در بندرعباس توصیف کرد.
مجتبی سلیمی خاطرنشان کرد: فضای مطمئن برای جلب مشارکت بخش خصوصی وجود ندارد و شورای شهر باید موانع سرمایه گذاری را برطرف کند.
وی تاکید کرد: منابع درآمد پایدار شهرداری مانند عوارض صدور پروانه ساختمان در حال از دست رفتن است و همین موضوع نشان دهنده اهمیت افزایش جلب مشارکت بخش خصوصی است.
* تخلف در کارت پارک های بندرعباس
هنگام بحث پیرامون ردیف های درآمدی سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرعباس رئییس شورای شهر از نارضایتی مردم نسبت به چگونگی فعالیت پارکبان ها خبر داد که این موضوع از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس مورد تایید قرار گرفت.
عبدالصمد عیدی گفت: پیش از این شرکت طرف قرارداد شهرداری در اجرای طرح کارت پارک به کارکنان خود حقوق ثابت پرداخت می کرد و از زمانی که پرداخت پورسانت جایگزین پرداخت حقوق ثابت شده، شکایت های مردمی به دست سازمان رسیده است.
وی اضافه کرد: کارکنان شرکت در مواردی مردم را مجبور به خرید کارت شارژهای 30هزار تومانی و پنجاه هزار تومانی کرده اند که کمیته ای برای بررسی تخلف ها تشکیل شده است.
پس از گفته های عیدی، باوقار رئیس شورای شهر، خواستار تشکیل کمیته تحقیق توسط کمیسیون عمران شورا شد و تصریح کرد:در صورت اثبات تخلف و نارضایتی مردم، قرارداد شرکت باید لغو شود.
بررسی تعرفه عوارض سال 97در نشست آینده شورا ادامه می یابد.
2094/6048
گزارش: هومن محمدکرمی ** انتشار : خلیل تنیده


* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.