به گزارش ایرنا، مجید عمیق روز سه شنبه در جمع مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان افزود: کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک ظرفیت بسیار خوب علمی برای کودکان هستند که می توان از توان آنها در جهت فرهنگ سازی و کاهش مشکلات فرهنگی در حوزه کودک و نوجوانان استفاده کرد.
وی به عنوان مترجم کتاب های علمی حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: انتخاب کار ترجمه باید فاخر باشد و آثاری برای ترجمه انتخاب شود که برای کشور ما دارای ارزش و بار فرهنگی است.
نویسنده و مترجم کتاب های علمی حوزه ادبیات کودک و نوجوان از زیست شناسی و نجوم نیز به عنوان 2 علم مهم نام برد که انسان به را به خدا نزدیک ‌تر می ‌کند و در واقع هرچه انسان در طبیعت چیزی را کشف کند یک درجه از نادانی او کم می‌ شود.
مولف کتاب «انسان و طبیعت» در این رابطه به کتاب مجموعه‌ الهام از طبیعت خود اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 13 جلد از این مجموعه چاپ شده که به کاربرد اشکال هندسی در زندگی روزمره انسان می‌پردازد.
این مترجم حوزه ادبیات کودک و نوجوان به ‌ویژه در شاخه کتاب ‌های علمی ابراز داشت: علم از آن هیچ کشور و یا فرد خاصی نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است و کسی نمی‌ تواند بین دیوار علم مرز بکشد.
مؤلف کتاب «قدرت ذهن» اضافه کرد: در کار ترجمه و تألیف من به دنبال چنین کتاب‌های بوده‌ام و تاکید می‌کنم برای مرکز علوم این استان چنین کتاب‌ هایی لازم است.
وی افزود: این در حالی است که دانشجویان و محققان ما نیز چیزی از دانش و تجربه کم ندارند و با فرستادن آن‌ها به مکان ‌های مختلف، می‌ توان کارهای تحقیقاتی با ارزشی از خود برای ترجمه به سایر کشورهای دنیا داشته باشیم، اما در این حوزه نقص داریم و از افراد محقق و با تجربه استفاده نمی ‌شود.
ناهید سلیمانی احمدی، مدیر کل کودکان و نوجوان استان هرمزگان نیز این استان تشنه علم و دانش دانست و بیان کرد: از همه مواهب طبیعت می توان به عنوان سر منشاء علم برای کودکان و نوجوانان این استان استفاده شود اما از این مواهب کمتر استفاده می شود.
ناهید سلیمانی با بیان اینکه تدبر بشر در خلقت خداوند هدف اصلی خلقت طبیعت است، افزود: هنوز نتوانسته ‌ایم از این مواهب خدادادی به نحو شایسته ‌ای استفاده کنیم.
وی با توجه به وجود کتاب ‌های علمی قوی و تلاش مربیان کانون پرورش فکری در هرمزگان اظهار امیدواری کرد: از مشاوره‌ استاد عمیق نویسنده و مترجم کتاب های علمی حوزه ادبیات کودک و نوجوان بتوانیم در پیشبرد اهداف مرکز علوم کانون و ارتقاء سطح آموزش ذهن‌ های فعال استفاده کنیم.
مجید عمیق نویسنده و مترجم کتاب های علمی حوزه ادبیات کودک و نوجوان در مدت 40 سال فعالیت خود موفق به تولید 600 عنوان کتاب در قالب 80 مجموعه شده است.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان دارای 15 مرکز ثابت و یک مرکز سیار است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.