به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، آئین های ویژه شهادت امام رضا (ع) از شب گذشته با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در نقاط مختلف استان هرمزگان برگزار شده و امروز نیز مراسم ویژه عزاداری در اغلب مساجد، تکایا، حسینیه ها، بیت علما و روحانیون و منازل مردم برپا است.
در بندرعباس مرکز استان هرمزگان ، عاشقان آن امام همام، شامگاه شنبه با حضور گسترده در امامزاده سید مظفر (ع) بر سر و سینه زنان در عزای بزرگمردی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
حضور ویژه جوانان، زنان و کودکان در دسته های عزاداری که در غم از دست دادن امام خویش می گریند، بسیار چشمگیر و قابل توجه است.
اقامه عزای هشتمین ستاره فروزان و پر فروغ آسمان امامت و ولایت، امسال هم مظهر تجلی پیام و هدف جاوید نهضت دفاع از ولایت است و این همه دل عاشق که آمده و بر آستان آن حقیقت تا ابد جاوید، ادای احترام می کنند، نشان از این حقیقت صریح و روشن است.
ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در هرمزگان در این روز با پخت انواع غذاهای نذری، عزاداران را در این استان اطعام می کنند.
در سالروز شهادت امام رضا (ع) علما و مداحان اهل بیت در قالب سخنرانی و مداحی درباره فضایل اخلاقی و معنوی ،خدمات و نحوه شهادت آن حضرت را برای عزاداران تشریح کردند.
مردم شهرهای مختلف هرمزگان از نخستین ساعت امروز با حضور در گلزا شهدا و غبارروبی و عطرافشانی قبور دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس، بار دیگر با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق می کردند.
امام علی بن موسی الرضا (ع)، هشتمین امام از سلاله پاک رسول خدا (ص) سحرگاه روز 29 صفر سال 203 هجری قمری به شهادت رسید.
نام مبارک این امام بزرگوار علی و کنیه آن حضرت، ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان رضا به معنای خشنودی است.
امام محمدتقی (ع)، امام نهم شیعیان دلیل نامیده شدن پدرش به این لقب را اینگونه نقل می فرمایند: خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده اند به طوری که خلق و خوی نیکوی امام موجب رضایت و خشنودی دوستان، نزدیکان و حتی دشمنان می شد.
دوران حیات و امامت حضرت امام رضا (ع) ، دوران اوج گیری گرایش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دوران گسترش پایگاه های مردمی خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
با اوج گیری تمایلات مردم به امام رضا(ع) ، مامون خلیفه عباسی با دسیسه چینی ، ایشان را مسموم و شهید کردند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.