به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار عزیزالله ملکی روز شنبه با اعلام این به خبرنگاران اظهار داشت: مواد مخدر کشف شده شامل پنج تن و 28 کیلو تریاک ، 383 کیلو و 660 گرم حشیش ، 14 کیلو و 630 گرم هروئین و 26 کیلو سایر مواد است.
وی با بیان اینکه مواد کشف شده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته ، خاطرنشان کرد: در همین مدت 76 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر توقیف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان تصریح کرد: مهرماه امسال با تلاش های صورت گرفته و اجرای طرح های مقابله با قاچاق مواد مخدر، چهار باند مواد افیونی متلاشی ، 297 قاچاقچی و توزیع کننده و یک هزار و 113 معتاد متجاهر دستگیر شدند.
ملکی قدر دانی از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
نیمه نخست امسال حدود 28 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان کشف شده است.
استان هرمزگان حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی در کنار خلیج فارس دارد.
سوداگران مرگ با سوءاستفاده از موقعیت هرمزگان و نوار ساحلی آن ، برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
هرچه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.