به گزارش ایرنا، انوشیروان پیش دار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان هرمزگان در بحث های آموزشی هنر، دارای مشکل اساسی است و در این میان، نبود یک مرکز تخصصی از آثار مکتوب فرهنگی هنری و منابع مطالعاتی در حوزه فرهنگ و هنر به خوبی مشهود است.
وی بیان داشت: وجود کتابخانه‌ در ارتقای سطح فرهنگ اهمیت بسزایی دارد و توسعه و تجهیز کتابخانه ها گامی مهم در راستای توسعه فرهنگی است.
رئیس حوزه هنری استان هرمزگان اظهار کرد: بر اساس مطالعه انجام شده در واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان ، این مرکز در نظر دارد در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی هنرمندان و افزایش کیفیت تولید آثار هنری، نسبت به تجهیز کتابخانه و تهیه کتاب های تخصصی رشته های مختلف هنری اقدام کند.
پیش دار اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با کمک مسئولان فرهنگی استان، ضمن تجهیز کتابخانه ها به کتاب های تخصصی و علمی مورد نیاز هنرمندان، در ارتقای سطح علمی، فرهنگی و هنری استان گام های موثری برداریم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور، میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن است و کشور ما نیز از گذشته با داشتن کتابخانه های معتبر و ارزشمند ، سرآمد سایر ملت ها بوده است.
استان هرمزگان با جمعیت یک میلیون و 750 هزار نفر دارای 62 کتابخانه عمومی با 617 هزار جلد کتاب است و افزون بر 35 هزار نفر از جمعیت این استان عضو فعال کتابخانه ها هستند.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.