به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش ، در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگان در داراب فارس ، از همان ساعت های اولیه اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به همراه معاونان به صورت میدانی در محل حادثه حاضر شده‌اند و از نزدیک روند حادثه و درمان مصدومان را پیگیری کردند.
در خصوص دانش آموز محدثه شب راه نیز بعد از خدمات درمانی و پزشکی اولیه با تشخیص تیم مجرب پزشکی حاضر در بیمارستان داراب ، جهت ادامه روند درمان فوری به وسیله بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی سوانح شهید رجایی شیراز اعزام شد.
در این راستا ، برای انجام خدمات رفاهی به خانواده و همراهان این بیمار، خوابگاه شهید فهمیده سازمان دانش آموزی شیراز به منظوراسکان شبانه روزی همراه با پذیرایی کامل و سرویس ایاب و ذهاب ، به صورت رایگان به تعداد 76 نفر روزانه ، با وجود چهار نفر بیمار اختصاص داده شده است.
از زمان پذیرش این دانش آموز و دیگر مصدومان حادثه تاکنون، تیم‌ های سه و چهار نفره شامل یک راننده به همراه کارشناسان ستادی آموزش و پرورش هرمزگان هر تیم به مدت یک هفته و یک دستگاه وسیله نقلیه سواری برای بررسی وضعیت روند درمان این دانش آموزان در سطح بیمارستان و شهرستان شیراز و ارائه خدمات رفاهی برای همراهان بصورت شبانه روزی مستقر شدند.
با توجه به وضعیت جسمانی و ادامه روند درمان بعد از ترخیص از بیمارستان، دانش آموز «محدثه شب راه» و همراهان در هتل آراد شیراز در میدان اطلسی مستقر هستند که پرستار خصوصی به صورت روزانه برای تزریق و پانسمان در خدمت ایشان بوده و همچنین یک دستگاه ویلچر به وی اهدا شده و علاوه بر آن ، راننده شاغل در آموزش و پرورش میناب با یک دستگاه سواری برای ایاب و ذهاب و همچنین تهیه ملزومات مورد نیاز و پذیرایی بصورت رایگان در اختیار ایشان می‌باشد.
با توجه به اینکه خانواده دانش آموز «محدثه شب راه» در وضعیت مالی مناسبی نمی ‌باشند یک دستگاه سوئیت با تجهیزات و امکانات و وسایل اولیه زندگی شامل (اتاق، سرویس بهداشتی ،2 تخته فرش ، تلویزیون ، میزتلویزیون وغیره) با دستور و پیگیری مدیر کل استان هرمزگان در شهرستان میناب در حال ساخت است
معاون مدیر کل و مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب و همچنین تیم اداره رفاه و تعاون اداره کل آموزش و پرورش استان به جهت حساسیت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درمانی به مصدومان ، به طور شخصی پیگیر وضعیت این بودند و همچنان با حضور متناوب در شیراز از نزدیک روند پیگیری درمان و رفاه این عزیزان را دنبال می‌کنند.
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان ، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس در شورای اسلامی ، امام جمعه میناب ، فرماندار شهرستان ، قائم مقام وزارت آموزش و پرورش، رئیس هلال احمر، مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و همکارانشان به طور مستمر از مصدومان این حادثه در شیراز عیادت و در جریان روند درمان این عزیزان قرار گرفتند.
اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، با وجود انجام خدمات یاد شده همچنان در حال ارائه خدمت رسانی به مصدومان این حادثه و دانش آموز یاد شده است.
کارت هدیه به ارزش500 هزار تومان، کارت هدیه به ارزش300 هزار تومان، یک میلیون تومان مبلغ نقدی ، پیش پرداخت هتل به مبلغ یک میلیون تومان، هزینه پرستار روزانه 70 هزار تومان ، خرید نیازهای روزانه جهت بیمار و همراه آن به مبلغ 2 میلیون تومان توسط تعاون اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، مبلغ 100 میلیون تومان بابت قطع عضو توسط بیمه حوادث اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، مبلغ پنج میلیون تومان به صورت نقدی توسط دستگاه نظارتی، مبلغ 2 میلیون تومان توسط مدیر کل تعاون وزارت و گوشی موبایل به مبلغ 900 هزار تومان از جمله کمک های اختصاص یافته به این دانش آموز مصدوم بوده است.
روز شنبه 22 مهرماه 96 در خبری که در برخی رسانه ها منتشر شد، به نقل از دانش آموز مصدوم هرمزگان «محدثه شب راه» این ادعا مطرح شده بود که آموزش و پرورش از رسیدگی به وضعیت وی و خانواده اش غفلت کرده و آنها را با مشکلات روحی و مالی تنها گذاشته است.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان حدود ساعت چهار بامداد جمعه دهم شهریور 96 در شهرستان داراب در 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز رخ داد.
در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین مالک اتوبوس جان باختند و 34 نفر مصدوم شدند.
هم اکنون 19 نفر از دانش‌ آموزان آسیب‌ دیده در حادثه واژگونی اتوبوس در داراب فارس با شروع سال تحصیلی جدید ، در خانه تحت آموزش قرار گرفته‌ اند.
چهار دانش آموز بستری در بیمارستان شیراز نیز به لحاظ روحی و جسمی آمادگی آموزش را ندارند و تا بهبودی کامل امکان ادامه تحصیل برای آن ها وجود ندارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.