در حالی که جمهوریخواهان به شدت به حمایت همه سناتورهای این حزب برای به تصویب رساندن لایحه بهداشتی تازه خود موسوم به طرح 'کسیدی/گراهام' نیازمند هستند، جان مک کین سناتور بانفوذ آمریکایی روز جمعه با صدور بیانیه ای رسما اعلام کرد که حاضر به حمایت از این لایحه نخواهد شد.
مک کین نوشته است که حمایت از چنین طرحی خلاف وجدان اوست و جمهوریخواهان را به قصور در همکاری و تعامل با دموکرات ها برای رسیدن به دستاورد های بهتر متهم کرده است.
به این ترتیب این طرح نیز که ترامپ رییس جمهور و میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا به آن امید زیادی بسته بودند برای چهارمین بار به شکست محکوم شده است.
در حالی که این آخرین امید جمهوریخواهان برای اجرای وعده 7 ساله خود به لغو و جایگزینی طرح بهداشتی اوباما کر محسوب می شود، مک کین در بیانیه خود اضافه کرده است که این طرح هیچگونه اطلاعی در مورد هزینه های اجرای آن ، اثراتی که بر قرارداد های بیمه خواهد گذاشت و این که چه کسانی در اثر اجرای آن صدمه خورده و یا منفعت خواهند برد در اختیار نمی گذارد و او حاضر نیست کورکورانه از آن حمایت کند.
حالا با خروج مک کین از دایره حامیان این طرح ، جمهوریخواهان فقط تا پایان سپتامبر فرصت خواهند داشت تا دو سناتور جمهوریخواه دیگر را که با این طرح مخالفت کرده اند به حمایت از آن متقاعد کنند وگرنه این طرح برای همیشه محکوم به نابودی خواهد شد.
ناظران شانس متقاعد کردن این دو سناتور را به حمایت از لایحه مذکور تقریبا صفر پیش بینی کرده اند و در نتیجه شکست طرح لغو و جایگزینی اوباما کر تقریبا قطعی و غیر قابل تغییر شده است.
اروپام-4-541/ 3404**انتشار: محسن اسماعیلی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.