به گزارش ایرنا، محمدرضا مودودی روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در بندر شهید رجایی انجام شد، اظهار داشت: با راه اندازی یک جریان اقتصادی پایدار در فعالیت های بندری و تجارت دریایی می توان رونق و اشتغال گسترده ای ایجاد کرد و در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.
وی ادامه داد: صادرات به عنوان عاملی زیربنایی در توسعه تولیدات داخلی و اشتغالزایی در جامعه است که نقش مهمی را در توسعه اقتصادی بازی می‌کند.
مودودی تصریح کرد: چرخ صادرات با کاهش نرخ بهره بانکی، واقعی سازی نرخ ارز، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، تسهیل ورود موقت اقلام مواد اولیه و واسطه ای، راه اندازی خطوط اعتباری، توسعه مشوق‌های صادراتی سریع تر از هر زمان دیگری خواهد چرخید.
وی تاکید کرد:در بخش صادرات نیازمند ایجاد یک زنجیره ساختاری قوی هستیم و بدون شک با تشتت دیدگاه های بخش خصوصی راه به جایی نخواهیم برد.
مودودی خاطرنشان کرد: درآمدهای نفتی نمی تواند جوابگوی هزینه های دولت باشد و به همین دلیل باید صادرات غیرنفتی را جدی بگیریم و از هر فرصت و ظرفیتی برای افزایش میزان صادرات غیرنفتی کشور استفاده استفاده کنیم.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران حمایت از فعالیت‌های صادراتی در کشور و افزایش حجم مشوق‌های صادراتی را از جمله برنامه های مهم این سازمان عنوان کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده
*آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.