دکتر امیرحسین اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون اورژانس هرمزگان با 90 دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ، یک فروند بالگرد و یک فروند شناور نجات مشغول ارایه خدمات درمانی می باشد.
وی تعداد آمبولانس های موجود به منظور جایگزینی با آمبولانس هایی که دچار مشکل فنی می شوند را پنج دستگاه اعلام کرد و افزود: از مجموع آمبولانس های موجود باید 25 تا 30 دستگاه به دلیل مشکلات فنی و فرسودگی از رده خارج شوند.
اسدی خاطرنشان کرد: با حمایت های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، هم اکنون 60 دستگاه آمبولانس جدید خریداری شده که از این تعداد 22 دستگاه تا هفته آینده به ناوگان اورژانس استان اضافه می شود و مابقی نیز پس از آماده سازی ترخیص و وارد استان خواهد شد.
این مقام مسئول میانگین تعداد ماموریتهای روزانه اورژانس هرمزگان را 100 مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریتهای شهری 8 دقیقه و در جاده 14 دقیقه می باشد که مطابق با استانداردهای کشور است.
اسدی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دنبال جذب اعتبارات لازم به منظور خرید هواپیماهای کوتاه پرواز، بالگرد و شناور برای اورژانس است که این مساله نشان از نگاه ویژه دانشگاه نسبت به اهمیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک دستگاه بالگرد در ناوگان اورژانس هرمزگان فعالیت دارد که متعلق به یکی از ارگان های نظامی می باشد ، گفت: با توجه به گسترده بودن استان و وجود 14 جزیره در هرمزگان نیازمند آن هستیم که یک فروند بالگرد تحت اختیار دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس استقرار باشد.
اورژانس هرمزگان دارای 41 پایگاه جاده ای و روستایی و 19 پایگاه شهری است.
7198/ 6048
خبرنگار : فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.