خلیل قاسمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از خرداد ماه امسال تاکنون دو هزار و 535 فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن استان ایجاد شده است.
وی ، میزان تعهد اشتغال هرمزگان در حوزه صنعت و معدن در سالجاری را 10 هزار و 697 اعلام کرد.
به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان بیشترین شغل ایجاد شده در هرمزگان در حوزه صنعت و معدن، در بخش معدن با 68 و نیم درصد است.
قاسمی با اشاره به برنامه های دولت برای بازگشت صنایع نیمه فعال به چرخه تولید ، خاطرنشان کرد: سامانه بهینه یاب از 28 خرداد برای ثبت نام صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال و نیمه فعال استان دوباره راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: برای سال 96 که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری شده ، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت برنامه های استان باشد.
وی با بیان اینکه دولت برای رفع موانع تولید مصمم است ، افزود: تنها در سال 95 افزون بر یک هزار و 81 واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات در بخشهای تولیدی، معدنی، صنعتی و کشاورزی باید در سامانه بهین یاب نام نویسی کنند.
قاسمی با اشاره به ظرفیت های صنعتی هرمزگان و قابلیت صادرات عمده مواد صنعتی تولید شده در استان ، گفت: شهرک های صنعتی استان بهترین ظرفیت های اقتصادی برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای صنعتی بخصوص صنایع پائین دستی و تبدیلی حوزه نفت ، معدن ، فولاد و آلومینیوم است.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به اصناف تولیدی استان به منظور تحقق تعهد اشتغال هرمزگان ، گفت: سامانه اصناف هرمزگان برای نام نویسی متقاضیان دریافت تسهیلات است.
استان هرمزگان علاوه بر واحدهای صنعتی بزرگ دارای 13 شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی است که کمبود نقدینگی مهمترین و بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی به شمار می رود که موجب بدهکاری برخی واحدهای صنعتی بزرگ به بخش انرژی شده است.
قرار است 970 هزار شغل در سال 96 در کشور ایجاد شود و از این رقم، تعهد استان هرمزگان حدود 35 هزار شغل است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.