دکتر مهرداد پاکدامن شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز به منظور تامین ، حفظ و ارتقای سلامت بیماران از طریق ارایه خدمات پرستاری مبتنی بر نیاز جامعه در زمینه های مراقبتی مشاوره ای ، آموزشی، درمانی ، توانبخشی و تامین نیروی انسانی کارآمد با تاکید بر افزایش سلامتی و کاهش تاثیر ناتوانی به خصوص در بیماری های مزمن چون سرطان ، بیماریهای صعب العلاج ، بیماری های خاص و سالمندان تاسیس شده اند.
وی ، هدف از ایجاد مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل را تداوم هماهنگی در ارائه مراقبت از بیمار پس از ترخیص از بیمارستان ، مراقبت ایمن و به صرفه در منزل در راستای کاهش زمان بستری در بیمارستان ها ، کاهش هزینه های درمانی مراقبت و کاهش عفونت های بیمارستانی ذکر کرد.
وی ادامه داد: نظام مند کردن مراقبت های پرستاری در منزل پس از ترخیص بیمار از بیمارستان و در راستای آن بهره مندی از حمایت های خانواده و حضور یک پرستار دارای تجربه و دانش کافی می تواند سیر بهبودی بیماری را تسهیل بخشیده و کوتاه تر کند و از مراجعه های غیرضروری اینگونه بیماران به بیمارستان ها بکاهد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کمبود اطلاعات مردم از خدمات پرستاری در منزل موجب شده تا خانواده بیماران نیازمند به این مراقبت ها به راحتی به هر فردی که خود را پرستار معرفی می کند اعتماد کنند که این مساله خود موجب بروز مشکلات مختلفی برای بیمار و جامعه خواهد شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز ارایه خدمات پرستاری در منزل که مجوزهای قانونی لازم از دانشگاه های علوم پزشکی را کسب می کنند ، موظف هستند خدماتی با کیفیت و با تعرفه های مشخص و قانونی به مردم ارائه کنند تا به این ترتیب بتوان بیش از پیش در ارائه خدمات پرستاری در منزل به بیماران به صورت موفق عمل کرد.
استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با یک هزار و 150 تخت فعال است.
وزارت بهداشت و درمان به منظور حفظ و ارتقای سلامت بیماران و نظارت بر تداوم درمان پس از ترخیص بیمار، شیوه نامه استاندارد نحوه ارائه خدمات مراقبت های پرستاری در منازل را ابلاغ کرده تا از این طریق از یک سو بیمار و خانواده وی از مراقبت های امن و اصولی بهره مند شوند و از سوی دیگر امکان رصد این بخش از فرآیند درمان بیماران نیز برای دانشگاه های علوم پزشکی فراهم شود.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.