به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان اظهار داشت: نیاز است دستگاه های متعهد به ایجاد شغل برای این کار وقت کافی را اختصاص دهند.
وی بر لزوم ارجاع کار به واحدهای تولیدی داخلی تاکید کرد و بیان داشت: باید برای داشتن اشتغال پایدار از ظرفیت های داخلی بهره ببریم.
استاندار هرمزگان همچنین خواستار همراهی و همکاری بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی شد و گفت: امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و مهمترین اولویت سال 96 ایجاد اشتغال است.
وی با بیان اینکه تولید زیربنای اشتغال است، ادامه داد: قرار است در سال جاری 955 هزار شغل در کشور ایجاد شود که برای ایجاد این شغل ها 750 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
استاندار هرمزگان گفت: قرار است از این رقم 20 هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی پرداخت شود و بخشی از اعتبارات نیز دولتی خواهد بود که دولت باید آن را به بازار و واحدهای تولیدی تزریق کند.
جادری تصریح کرد: مابقی اعتبارات اشتغالزایی باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود و نیاز است 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی وارد بازار کار شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.