به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پلیس فتا هرمزگان، سرهنگ علی اصغر افتخاری چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: برابر رصد فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان پلیس فتا، فردی ناشناس که در نرم افزار اینستاگرام تصاویر دختران را بدون اجازه آنها انتشار می داد شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: طی انجام اقدامات فنی و تخصصی، سرنخی از متهم کشف که در ادامه روند رسیدگی به پرونده، متهم به هویت معلوم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر و پس از جمع‌آوری ادله جرم به پلیس فتا منتقل شد.
سرهنگ افتخاری تصریح کرد: در بازجویی صورت گرفته، متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود که پس از روبرو شدن با ادله لب به اعتراف گشود و بیان داشت این عمل را با همکاری یکی از دوستانش انجام داده وهدف از کار خود را افزایش تعداد عضو ها و در نهایت فروختن آن بیان داشت.
رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: نفر دوم پرونده نیز با هماهنگی با مقام قضایی در مخفیگاه خود دستگیر که وی نیز در مواجه با مستندات جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف کرد.
سرهنگ افتخاری تاکید کرد: کاربران دقت داشته باشند که عکس های خصوصی خود را در سایت های عمومی، تلفن همراه و یا دیگر تجهیزات الکترونیکی دوستان خود قرار ندهند چراکه ممکن است افرادی از این موضوع سوءاستفاده کنند.
طبق ماده 17 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد؛ به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.