عبدالحمید حمزه پور سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیز این سه حلقه چاه در روستاهای گورزانگ،زرتوجی و مجتمع خط کناره انجام شده است.
وی بیان داشت: در روستای گورزانگ یک حلقه چاه با 2 کیلومتر خط پمپاژ، روستای زرتوجی یک حلقه چاه و 700 متر خط انتقال و مجتمع خط کناره با 6 حلقه چاه ، 95 کیلومتر خط انتقال و همچنین 10 کیلومتر شبکه توزیع تجهیز شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هزینه حفر و تجهیز این سه حلقه چاه به همراه شبکه برق هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به تلاش های دولت دکتر روحانی برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهای هرمزگان، گفت: با توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای رفع مشکل آبرسانی روستاهای استان، تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شدند در این دولت از 400 به یکصد روستا کاهش یافت.
حمزه پور اظهار کرد: هم اکنون 10 سایت آب شیرین کن با مشارکت بخش خصوصی و با ظرفیت بیش از پنج میلیون مترمکعب تولید آب در سال برای 135 روستا در دست ساخت است.
وی افزود: در دست اجراء بودن ٣٠ مجتمع بزرگ آبرسانی در قالب بیش از ٦٠٠ روستا و انعقاد بیش از ١٠٠ قرارداد با پیمانکاران اجرای پروژه های آبرسانی با مبلغ بیش از ١٣٠ میلیارد تومان در سال گذشته از جمله دیگر اقدامات برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهای هرمزگان بوده است.
حمزه پور خاطرنشان کرد: احداث ١٨ سایت آبشیرین کن با ظرفیت تولید سالیانه بیش از ١١ میلیون مترمکعب با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه ای افزون بر ٢٥٠ میلیارد تومان که منجر به رفع مشکل تاریخی بیش از 200 روستا در استان شد، از بهترین عملکردهای این شرکت در چند سال اخیر بود است.
استان هرمزگان دارای یک هزار و 829 روستا با جمعیتی بیش از 750 هزار نفر است که حدود نیمی از جمعیت این استان را شامل می شود.
شهرستان میناب با بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و بعد از مرکز، بزرگترین شهرستان این استان است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.