به گزارش ایرنا مدیرکل اطلاعات و فناوری ارتباطات هرمزگان چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: با انجام عملیات سوآپ (Swap) اپراتور دوم تلفن همراه، امکان ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه و چهارم تلفن همراه در شهرستان ابوموسی فراهم شد.
مهدی عسکری زاده ادامه داد: سایر اپراتورهای سیار ملی به تدریج برای ارتقاء خدمات کمی و کیفی در تنها این شهرستان دریایی اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: پوشش حداکثری نسل های 2، سه و چهار تلفن همراه را با توجه به برنامه های توسعه ای اپراتورهای دوم و سوم تلفن همراه در اوایل سال 96 شاهد پوشش خواهیم بود.
سواپ ؛عملیات ارتقاء سخت افزاری و همچنین به روز رسانی نرم افزاری گفته می شود.
مدیرکل سابق ارتباطات زیرساخت هرمزگان مرداد سال جاری در این خصوص گفته بود، بستر توسعه زیرساخت ارتباط در جزیره های این استان با استفاده از تجهیزات رادیویی ظرف یکسال گذشته فراهم شده است.
حسین محمدی پور اظهار داشت: این توسعه بر بستر شبکه رادیویی اجرا شده که در صورت بهره گیری اپراتورها و خدمت دهندگان به مشترکان نهایی، کیفیت انواع ارتباط های جزیره ابوموسی و جزایر تنب بزرگ و کوچک ، سیری و هرمز بهبود می یابد.
وی اشاره کرد: اپراتورها می توانند از این بستر برای ارائه خدمت های بهتر و مطلوبتر به مشترکان خود استفاده کنند.
جاسم جادری، استاندار هرمزگان در تاریخ 18 آبان گفته، همچنان اپراتورهای تلفن همراه در شهرستان ابوموسی با مشکل روبرو هستند و کاربران رضایت لازم را ندارند.
وزیر اطلاعات و فناوری ارتباطات نیز قول داده بود مشکل ابوموسی در توسعه شبکه تلفن همراه که به دلیل اشکال های سیگنال رسانی وجود داشت را برطرف سازد.
شهرستان ابوموسی شامل 6 جزیره ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ، فارور کوچک و سیری بوده که در فاصله 210 کیلومتری غرب بندرعباس و در دل آب هاب نیلگون خلیج فارس قرار دارد.
جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری سال 90 پنج هزار و 263 نفر اعلام شده است.
3219 /1484/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی**انتشار دهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.