به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام نادرحقیقی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان و نماینده نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد این استان از راه اندازی مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی در حوزه علمیه بندرعباس خبر داد و گفت: با توجه به داشتن ۱۰ مرکز در شهرستانهای این استان و گستردگی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان می‌توان از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر بهره گرفت.

وی خواستار عقد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد تعاملات مطلوب و کارساز برای پیشبرد اهداف دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه شد و افزود: «استفاده از ظرفیت روانشناسان، مشاوران، استادان در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و… می‌تواند مطلوب حوزه واقع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز در این دیدار با استقبال از همکاری متقابل حوزه و دانشگاه، آن را بک امر اجتناب ناپذیر برای حفظ هنجارهای اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: بدون شک تعامل دانشگاه و حوزه می‌تواند موجب رشد و تعالی فرهنگی در جامعه شود زیر هم حوزویان و هم دانشگاهیان هر دو از بدنه مردم هستند و برای تعالی فکر و اندیشه جوانان باید به جامعه ورود کنند زیرا ورود نخبگان علمی و دینی موجب هم افزایی اجتماعی، فرهنگی و… بالا بردن سطح مطالبه گری در جامعه می‌شود.

احسان کامرانی وجود ۱۸ واحد و مرکز دانشگاه آزاد را در کنار ۱۰ مرکز حوزوی در استان هرمزگان را به فال نیک گرفت و افزود: با ورود فناوری به زندگی بشریت و به طبع آن به حوزه‌های علوم انسانی و.. ما آمادگی داریم در تمام حوزه‌های علمی، فناوری، پژوهشی، مشاوره و… ظرفیت‌های خود را در اختیار حوزه بگذاریم و با یرگزاری کارگاه‌های علمی، پژوهشی، مقاله نویسی و کمک به تدوین و چاپ این دستاوردها در ژورنال‌های معتبر، آشنا ساختن طلاب به رنکینگ‌های مقالات در کنار حوزه علمیه باشیم.

وی با اشاره به کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری و ریشه داشتن آنها در احادیث و آیات قرآنی اظهار امیدواری کردبا ایجاد فضای نوآوری و سرشار از خلاقیت بتوان در پیوند حوزه و دانشگاه گام‌های مؤثر و بلندی برداشت.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر محور پژوهشی گفت: حوزه علمیه باید با نزدیک شدن به دانشگاه و ایجاد یک پیوند ناگسستنی، پیشرفت خود را در حوزه پژوهشی بنا به فرمایشات رهبری توسعه و تعالی بخشد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی استفاده متقابل از ظرفیت حوزه و دانشگاه را برای پیشبرد اهداف و مقاصد انقلاب مهم خواند و تاکید کرد: حضور این دو بخش در کنار یکدیگر امید دشمنان را به نا امیدی و یاس مبدل می‌سازد و اهداف انقلاب را بیشتر توسعه و ترویج می‌دهد.

وی تهیه نقشه‌های فرهنگی و دینی منسجم و مؤثر در جامعه برای رشد و تعالی حوزه فکر و اندیشه را حاصل بهرمندی حوزه و دانشگاه از ظرفیت و پتانسیل علمی، پژوهشی، فرهنگی، دینی و… یکدیگر دانست و تاکید کرد: ایجاد یک زنجیره ارتباطی و تشریک مساعی در کنار داشتن تعاملات مطلوب و مؤثر می‌تواند راهگشای خوبی در رسیدن به اهداف مشترک باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.