فریدون همتی عصر دوشنبه در این پیام تسلیت آورده است: شهادت نیروهای غیور، دلاور و دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اثر حادثه به وقوع پیوسته در شناور کنارک، موجب اندوه و تاثر ملت ایران شده است.

وی افزود: نیروهای غیور نیروی دریایی ارتش همواره با رشادت و فداکاری نقش مهمی در تامین امنیت این سرزمین برعهده داشته اند.

استاندار هرمزگان در این پیام ابراز داشت: اینجانب شهادت این غیورمردان را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) ، خانواده‌های معظم این شهیدان، مجموعه نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی ارتش، تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال علو درجات برای شهدای این حادثه و صبر و اجر برای بازماندگان را مسئلت می نمایم و همچنین برای مصدومین این حادثه نیز آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

عصر روز گذشته شناور کنارک متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان یک تمرین دریایی دچار حادثه شد و ۱۹ تن از پرسنل نیروی دریایی ارتش را شهید و مردم ایران را عزادار کرد.

ظهر امروز روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشریح چگونگی بروز حادثه برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار، اعلام داشت.

در متن بیانیه روابط عمومی جزییات حادثه اینگونه بیان شده است: «در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آبهای جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد و تعدادی از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند. پس از این حادثه تیم‌های امداد و نجات دریایی در فاصله کوتاه در محل حضور یافته و مجروحان و شهدا را از شناور تخلیه و به مراکز درمانی منتقل کردند و شناور حادثه‌دیده کنارک طی عملیاتی برای بررسی‌های فنی به محل اسکله دریایی منطقه منتقل شده است.» 

این بخشی از اطلاعاتی است که تاکنون درباره علت حادثه به صورت رسمی منتشر شده است. بررسی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها و کانال‌ها هم نشان می‌دهد که ناوچه کنارک متعلق به نیروی دریایی ارتش در یک تمرین نظامی بر اثر شلیک اشتباه از ناو جماران دچار حادثه شده که بر اثر این حادثه تعدادی از پرسنل این ناوچه به شهادت رسیده و شماری هم مجروح شدند. 

بر اساس بررسی ها و اطلاعات منتشر شده شناور موشک انداز کنارک از دسته شناورهای «هندیجان» است که به تازگی مجهز به دو لانچر دوتایی موشک نور شدند که توانایی شناور گشتی را نیز به آن ها داده است. این شناورهای ساخت هلند ۴۷ متر طول و ۸.۵ متر عرض دارند و آبخوری آن ها ۲.۹ متر است. وظیفه اصلی این شناورها پشتیبانی و لجستیک بوده و قادر به مین ریزی، حمل بار تا سقف ۴۶۰ تن و حمل ۱۰۰ نفر نیرو از قابلیت های ناوچه‌های دسته هندیجان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.