به گزارش خبرنگار مهر، سعید ناجی عصر یکشنبه در کمیسیون دانشجویی استان، افزود: باید در دانشگاه‌ها در حوزه تشکل‌های صنفی و سیاسی به سمت تکثر گرایی حرکت کنیم که این امر نیازمند بستر سازی مناسب در فضای دانشجویی است.

وی با اشاره به ضرورت فراهم سازی فضا برای فعالیت دانشجویی دراستان، افزود: شرایط دانشجویی در هر منطقه و استان بر گرفته از بافت فرهنگی، اجتماعی و رویکردهای سیاسی متفاوت است که طبق آن شرایط باید برای ایجاد نشاط و پویایی دردانشگاه تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه علاقمند هستیم که جامعه دانشگاهی استان در تمامی حوزه‌ها پویا تر شود، بیان کرد: دانشگاه‌های استان علاوه بر حوزه علمی باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز فعالانه‌تر شوند و فعالیت‌های خود را در تمامی عرصه‌ها گسترش دهند.

ناجی فعالیت تشکل‌های صنفی و سیاسی دانشجویی در استان را نامطلوب دانست و عنوان کرد: درست است که یکی از دلایل نبودن تشکل‌های فعال در دانشگاه‌ها، منفعل شدن دانشجویان در این حوزه است اما باید دلایل دیگر این امر نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان پویایی و فعال شدن دانشگاه‌ها در تمامی زمینه‌ها را شاهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: کسانی که دلسوز این نظام، این جامعه و جوانان هستند باید کمک کنند تا فعالیت‌های دانشجویی پررنگ‌تر و با شور تر در چارچوب قانون برگزار شود.

ناجی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد مسئولان دانشگاهی و استانی با دانشجویان می‌تواند در آزادی تبادل نظر نقش مؤثری داشته باشد، گفت: باید بتوان فضا را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی به گونه‌ای آماده کرد تا دانشجو بتواند فعالیت مشروع و قانونی خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید همه در یک محور و مدار که قانون و عقل حکم می‌کند حرکت کنیم، افزود: باید به دانشجویان یادآور شد که بر مبنای قانون حرکت کنند و در این راستا نیز نباید هیچکس را فرا تر از قانون دید.

ناجی تصریح کرد: فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که موجب رشد و بالندگی جامعه و نشاط اجتماعی و مشارکت مردم در انتخابات می‌شود و به امنیت ملی، جامعه و مملکت خدشه وارد نمی‌کند را باید تشویق و دنبال کرد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آموزش عالی باید اولویت دانشگاه‌های استان باشد، افزود: دانشگاه‌های استان باید در جهت ارتقای فرهنگ آینده نگری در دانشجویان و اجتناب از روزمرگی و تغییر نگاه‌ها و افق دید به آینده برای حرکت در مرزهای دانش، پایداری و ثبات دانشگاه و پاسخگو بودن به امور جامعه با استفاده از علم روز تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.