حمیدرضا محمد حسینی عصر دوشنبه درجمع فعالان وشاغلان حوزه مسافری دریایی استان افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مدیریت مقابله با ویروس کرونا، مبلغ چهار میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کمک هزینه معیشتی به مالکان، خدمه ومهمانداران شناورهای مسافری هرمزگان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: نیمه دوم سال وبویژه ماهای پایانی آن، رونق کسب وکار فعالان حوزه مسافری دریایی محسوب می شود که شیوع بیماری کرونا و درنتیجه محدودیت و ممنوعیت تردد دریایی، خسارت‌هایی را متوجه این تلاشگران نمود.

مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی و مشارکت فعالان حوزه مسافری دریایی در برنامه تدوین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی و ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا  در جهت رسیدین به سلامت هموطنان و برون رفت از شرایط بحران بسیار حایز اهمیت بود.

ویروس نوپدید کرونا که از اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ درسراسر جهان از جمله ایران همه گیر شد، بخش های مختلفی از جمله حمل و قل و تجارت دریایی جهان را تحت تاثیر خود قرارداد.

ناوگان تفریحی و مسافری دریایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اعمال مقررات کنترلی و مراقبتی که با ممنوعیت و محدودیت تردد دریایی همراه بود، فعالان این حوزه را متحمل زیان کرد.

ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه‌ای شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.