مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی هرمزگان به فرمانداران ابلاغ شد تمهیدهای لازم را برای زمان بارندگی احتمالی بکار گیرند.

عبدالحمید سعدینی ادامه داد: هماهنگی اداره‌های دولتی خدماتی  و امدادی هم برای زمان بارش احتمالی درحال انجام است تا بتوان بیشترین بهره را از این بارش‌ها برد و خسارتی به مردم استان وارد نشود.

اداره‌کل هواشناسی هرمزگان در اطلاعیه شماره ۵۳  خود که چهارشنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت چهار و ۴۵ دقیقه منتشر کرده اعلام کرد نقشه های هواشناسی در روزهای آینده، تاثیر دو موج ناپایدار بارشی در این استان نشاشودن می دهد.

براساس این اطلاعیه موج اول به صورت پراکنده و موج دوم به صورت  سراسری در استان سبب ناپایداری های جوی و دریایی می‌شود که موج اول از بعد از ظهر امروز تا فردا و موج دوم از اواخر روز جمعه تا یکشنبه است.

بر این اساس احتمال مخاطره‌های رگبار متوسط باران و رعد وبرق با احتمال تقویت سامانه و احتمال وقوع تگرگ و وزش باد به نسبت شدید و مواج شدن دریا تا ۱۸۰ سانتی‌متر در موج بارشی دوم وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق غربی و شرقی استان،اختلال در تردد های دریایی وجود دارد و  توصیه می‌شود افراد با توجه به بارندگی در روزهای شنبه تا یکشنبه از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین با توجه به افزایش لحظه‌ای سرعت باد (هنگام فعالیت موج بارشی) و وزش باد نسبتا شدید شمال غربی دربعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه (پس از خروج موج بارشی) و مواج شدن دریا، تمهیدات لازم در بنادر هرمزگان بکارگرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.