رییس گروه ترویج و آبزیان شیلات هرمزگان روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران گفت: صیادان فعال در استان از ابتدای سال تاکنون، به منظور فراگیری استاندارهای آموزشی لازم دریانوردی صیادی در دوره‌ها حضور یافته و برای آنان گواهینامه نیز صادر شده است.

محسن سالاری افزود: در همین مدت، سه دوره آموزشی دریانوردی دربوموسی و یک دوره در جاسک برگزار شد که در پایان به ۸۰ نفر از ناخداها(شناورهای صیادی کمتر از ۱۲ متر) گواهینامه اعطا شد.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، ترویج و افزایش سطح علمی بهره‌برداران و کارشناسان به خصوص جامعه صیادی، همواره یکی از اولویت‌های برنامه‌های شیلات هرمزگان است.

رییس گروه ترویج و آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: طبق مذاکره‌های انجام شده، برای رفاه بیشتر صیادان استان برگزاری دوره‌های دریانوردی در مرکز شهرهای مذکور تا پایان سال جاری به همراه تخفیف ۵۰درصدی صورت می‌گیرد.

استان ساحلی هرمزگان با داشتن ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح است.

این استان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.