محمد رضا صفا روز سه شنبه به مناسبت (۲۹ مهر) روز ملی صادرات افزود: هرمزگان درسال‌های اخیر شاهد رونق کمی وکیفی صادرات و حوزه تجارت بوده که این نشان از تلاش‌های صورت گرفته وموفقیت در مسیر اصلاح دیگاه حاکم براین حوزه در ا ستان است.

وی بیان داشت: در مسیر صادرات در ابتدای راه هستیم و معتقدیم با همکاری و افزایش هماهنگی‌ها در بین تمامی عناصر وبخش‌های درگیر اقتصاد از سیاستگذاران گرفته تا مجریان در واحدهای تجاری وتولیدی می‌توان به این مهم دست یافت.

رییس اتاق بازرگانی بندرعباس اظهارداشت: حمایت از صادرکننده و صادرات باید به گونه ای باشد که مسوولان مربوطه در قامت سیاست‌گذاران اصلی این بخش بتوانند با فراهم‌سازی زمینه‌ها و کاهش بروکراسی‌های دست وپاگیر، اقدامات خود را در ذهن صادرکنندگان و فعالان این بخش محسوس سازند نه اینکه آن‌ها را در لابلای شعارها و وعده‌ها و صرف هزینه از جیب خود آن‌ها برای برگزاری مراسم مرسوم و معمول به سمت رکود و ناامیدی سوق دهند.

صفا گفت: امروز اقتصاد در دنیا بر پایه‌های حقیقی وعقلانی درحال تنفس و تداوم حیات خود است و هرجا که اقتصاد درگیر ناآگاهی‌ها و امور غیرواقعی، سیاسی و مصلحت‌اندیشی شود، سبب‌ساز بروز ضرر و زیان‌ها در میان‌مدت و بلندمدت می‌شود که به طور مستقیم به دست‌اندرکاران و فعالان و هدایت‌کنندگان آن برمی‌گردد.

وی با قدردانی از فعالان عرصه صادرات وتجارت جهانی گفت: این قشر همواره با پیکار با رقبای جهانی و با سرمایه وتوان علمی خویش برای سربلندی وجاودانگی ایران اسلامی در صحنه‌های نبرد اقتصادی درحال کشاکش و مبارزه هستند.

۲۹ مهرماه به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.